کیک خیس شکلاتی


موادلازم:
تخم مرغ  ۳ عدد
شکر   ۱ لیوان
روغن مایع  ۳/۴ لیوان
وانیل  ۲ ق چ
آرد  ۲ لیوان
پودرکاکائو  ۳ ق غ
ب پ  ۱ ق غ
شیر یک لیوان
تخم‌ مرغ،وانیل و شکر رو ب مدت ۱۰ دقیقه خوب میزنیم تاکرم رنگ شه.بعد شیر وروغن رو اضافه وکمی هم بزنیدوبعد مخلوط آرد و ب پ و کاکائو که الک کردیم رو اضافه وبالیسک خوب مخلوط کنید.به یک سمت و به ظرف هم ضربه واردنکنید.
سپس درقالب چرب وآردپاشی شده ریخته ودرطبقه وسط فربادمای ۱۸۰ درجه بمدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه بپزید. دمای فرها متفاوته لطفا دقت کنید برای من یک ساعته پخته میشه برای همین تا ۴۵ دیقه اول در فررو باز نمیکنم.
روی کیک داغ روبرش زده و سس رو بریزید روی کل کیک.
موادلازم برای سس روی کیک:
شیر   ۱ لیوان
شکر   ۳/۴ لیوان
روغن مایع   ۱/۲ لیوان
پودرکاکائو  ۳-۴ ق غذاخوری
همه موادرومخلوط وبزارید روحرارت کم تا بجوشه و ب مدت نیم‌ ساعت باشعله ملایم بجوشدوکمی غلیظ شودبعدکه سس سرد شد روی کیک از داغی افتاده و خنک شده و قاچ شده بریزید.

به مواد سس میتونید ب مقدار دلخواه شکلات سیاه هم بریزید زمانی ک روی حرارته خییلی عالی هم میشه

تصویر
۴ پاسخ

دستورکیک یزدی نداری خودم چندبارم درست کردم گفتم شایدبهترش داشته باشی

مرسی گلم اسکرین گرفتم حتمادرست میکنم

عالیه

ویوره ره

سوال های مرتبط

مامان رُزا 🌹 مامان رُزا 🌹 ۲ سالگی
#فرزندپروری #شیرخشک #پوشک
دستور پخت کیک رژیمی بدون شکر و روغن
مواد لازم: آرد جو‌دوسر پرک یک پیمانه، شیر دو سوم پیمانه، موز رسیده ۲ عدد، تخم مرغ ۳ عدد، عسل یا شیره خرما یا شیره انگور ۲ قاشق غذاخوری، وانیل ۱/۴ ق.چ ، بیکینگ پودر یک ق.چ
اول: همه مواد از نیم ساعت قبل بذارین بیرون
دوم: موز له کنین و با شیر کامل مخلوط کنین
سوم: تخم مرغ هارو دونه دونه داخل مخلوط شیرموز بشکنید و هم بزنین
چهارم: تو یه ظرف دیگه آردجودوسر با وانیل و بیکینگ پودر قاطی کنین
پنجم: مواد خشک رو تو سه مرحله به مواد خیس اضافه کنین
ششم: حالا عسل یا شیره رو اضافه و مخلوط کنین
هفتم: قالب چرب کنین و مواد رو بریزین تو قالب
هشتم: ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه بذارین بپزه
نهم: ۳۰ دقیقه از پخت گذشت با خلال دندون چک کنین ببینین اگر خلال دندون تمیز درومد یعنی پخته. اگه نه بذارین بمونه.
دهم: نصف لیوان شیر با دو قاشق پودر کاکائو و استویا یا هر شیرین کننده رژیمی دیگه و یه قاشق نشاسته هم بزنین، قوام بیاد بعد که کیک سرد شد مثل سس بریزین روی کیک. در اخرم با هرچی دوست داشتین تزئین کنین.
نکته۱: من همه مواد رو با همزن برقی میزنم، میتونین دستی هم بزنین
نکته۲: حتما فر رو از قبل روشن کنین گرم بشه
نکته۳: به هیچ وجه نیم ساعت اول در فر باز نکنین
نکته۴: اگر خواستین خود کیک هم کاکائویی باشه به مواد خشکش ۳ قاشق پودر کاکائو بزنین و یکم شکلات چیپسی قاطیش کنین
مامان فندوق مامان فندوق ۱ سالگی
نان پواچا پنبه ای ترکیه

مواد لازم :شیر ولرم یک لیوان آب ولرم نصف لیوان  کره ۷۵ گرم پودر خمیر ترش یک پاکت شکر ۳ قاشق چایخوری تخم مرغ یک عدد کامل و یک عدد سفیده زرده رو واسه روش نگه میداریم  نمک یک قاشق چایخوری آرد سه لیوان و نیم  اول شیر و اب و تخم مرغا و کره رو مخلوط میکنیم بعد شکر و پودر خمیر ترش رو همونطور خشک اضافه میکنیم و اخر سر ارد و نمک.توجه کنید این خمیر کمی سفت تر از مایه ی کیکه واصلا سفت نیست و کاملا چسبنده هستش.نیاز به ورز نداره همونجوری تو کاسه روشو سلفون میکشیم و نیم ساعت استراحت میدیم.خمیر کم کم از ظرف بیرون میریزه که آماده س روش کمی ارد میزنیم که بتونیم خمیررو روی میز کاری که آرد پاشی کردیم منتقل کنیم و خمیررو به ده قسمت اندازه ی نارنگی تقسیم کرده و روی سینی ارد پاشی شده به صورت چونه میزاریم روش زرده و کمی روغن مایع میمالیم و با جاقو علامت +روی خمیر انداخته و کنجد و سیاه دانه پاشیده در فر ۱۸۰  درجه نیم ساعت میزارین  حتمااا حتمااا این نون رو امتحان کنید پشیمون نمیشید