سوال های مرتبط

مامان آرتام مامان آرتام ۱ سالگی
دستور پخت نون کوچولو تاپیک قبلی
مواد لازم
آرد ۴لیوان
ماست نصف کاسه نصف ليوان هم آب گرم بهش اضافه کردم تا سرد نباشه
دو عدد تخم مرغ
خمیر مایه فوری یک قاشق غ
روغن مایه ۱ق غ
شکر ۳ق غ
نمک نصف ق چ
برای روی خمیر
یک عدد زرده
یک قاشق شیر
کنجد سفید
تخم مرغ رو خوب هم بزن تا کامل باز بشه بهش شکر نمک خمیر مایه رو اضافه کنید بزارید ۳دقیقه بمونه خمیر مایه حالت خمیری بگیره آرد الک کن و موادتو کم کم بهش اضافه کن ارد رو تو دو مرحله اضافه کن تا خمیرت سفت نشه بعضی آرد ها اب زیادی جذب میکنن تو مرحله اضافه کنید و ورز بده وقتی خمیر نرم به دست اومد روغن اضافه کن دوباره ورز بده توی ظرفی روش نایلون فلیزر بکش بزار نیم ساعت استراحت کنه بعد خمیر رو به چونه های کوچیک برش بزن به صورت گرد دربیار بزرگ و کوچیک بودنش انتخاب خودته ولی من اندازه توپ کوچولو شیطونک در آوردم بعد که پف میکنه بزرگ تر میشه توی سینی کاغذ روغنی بزار یا آرد بپاش و توپک های کوچلو رو بچین زرده تخم رو با شیر مخلوط کنید روش بمالید و در اخر روش کنجد سفید بریز توی فر بزار با حرارت ۱۶۵ به مدت ۱۵ یا بیست دقیقه بپزه ۵ دقیقه اخر شعله بالایی رو روشن کن تا قشنگ روش طلایی بشه


#غذا #کودک #کولیک #رفلاکس #شیر #کمکی
مامان رُزا 🌹 مامان رُزا 🌹 ۲ سالگی
#فرزندپروری #شیرخشک #پوشک
دستور پخت کیک رژیمی بدون شکر و روغن
مواد لازم: آرد جو‌دوسر پرک یک پیمانه، شیر دو سوم پیمانه، موز رسیده ۲ عدد، تخم مرغ ۳ عدد، عسل یا شیره خرما یا شیره انگور ۲ قاشق غذاخوری، وانیل ۱/۴ ق.چ ، بیکینگ پودر یک ق.چ
اول: همه مواد از نیم ساعت قبل بذارین بیرون
دوم: موز له کنین و با شیر کامل مخلوط کنین
سوم: تخم مرغ هارو دونه دونه داخل مخلوط شیرموز بشکنید و هم بزنین
چهارم: تو یه ظرف دیگه آردجودوسر با وانیل و بیکینگ پودر قاطی کنین
پنجم: مواد خشک رو تو سه مرحله به مواد خیس اضافه کنین
ششم: حالا عسل یا شیره رو اضافه و مخلوط کنین
هفتم: قالب چرب کنین و مواد رو بریزین تو قالب
هشتم: ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه بذارین بپزه
نهم: ۳۰ دقیقه از پخت گذشت با خلال دندون چک کنین ببینین اگر خلال دندون تمیز درومد یعنی پخته. اگه نه بذارین بمونه.
دهم: نصف لیوان شیر با دو قاشق پودر کاکائو و استویا یا هر شیرین کننده رژیمی دیگه و یه قاشق نشاسته هم بزنین، قوام بیاد بعد که کیک سرد شد مثل سس بریزین روی کیک. در اخرم با هرچی دوست داشتین تزئین کنین.
نکته۱: من همه مواد رو با همزن برقی میزنم، میتونین دستی هم بزنین
نکته۲: حتما فر رو از قبل روشن کنین گرم بشه
نکته۳: به هیچ وجه نیم ساعت اول در فر باز نکنین
نکته۴: اگر خواستین خود کیک هم کاکائویی باشه به مواد خشکش ۳ قاشق پودر کاکائو بزنین و یکم شکلات چیپسی قاطیش کنین
مامان قلب های مامان مامان قلب های مامان ۲ سالگی
#رولت_خاگینه

(از یک سالگی)

یک عدد تخم مرغ را با مقداری وانیل با چنگال کمی هم بزنید تا از لخته بودن در بیاد. سپس 1.5 قاشق ماست خامه ای را به مواد اضافه کنید. ماست بهتر است تقریبا سفت باشه، چون اگر رقیق باشه مقدار بیشتری آرد لازم میشه و در نتیجه خاگینه ما سفت میشه. از ماست خامه ای شیرین استفاده کنید تا به بهترین مزه برسید. مواد را هم بزنید تا یکدست شود .حالا 1.5 قاشق آرد بریزید. یک چهارم قاشق بگینک پودررا به مواد اضافه کنید. غلظت مایه باید مثل فرنی گرم باشد. اگه غلظت آن مثل فرنی نبود باز آرد بریزید.

تابه را گرم کنید. دقت کنید تابه داغ نشود فقط کافیست که تابه گرم باشد. مواد را داخل ماهیتابه بریزید و طوری پخش کنید که لایه خیلی نازکی تشکلیل شود. وقتی یک طرف خاگینه طلایی شد آن را برگردانید تا طرف دیگر هم طلایی شود. حالا شیره انگور را روی خاگینه آماده شده بریزید. میتوانید پودر پسته و گردو را هم وسط آن بریزید و آن را مثل رولت بپیچید سپس قسمت بیرونی خاگینه را هم کمی شیره انگور بریزید و برش بزنید یا اینکه ساده ساده آن را به بچه ها بدهید. سرد یا گرم بودن آن فرقی نمیکند. خاگینه را میتوانید با میوه های فصل
مامان فندوق مامان فندوق ۱ سالگی
نان پواچا پنبه ای ترکیه

مواد لازم :شیر ولرم یک لیوان آب ولرم نصف لیوان  کره ۷۵ گرم پودر خمیر ترش یک پاکت شکر ۳ قاشق چایخوری تخم مرغ یک عدد کامل و یک عدد سفیده زرده رو واسه روش نگه میداریم  نمک یک قاشق چایخوری آرد سه لیوان و نیم  اول شیر و اب و تخم مرغا و کره رو مخلوط میکنیم بعد شکر و پودر خمیر ترش رو همونطور خشک اضافه میکنیم و اخر سر ارد و نمک.توجه کنید این خمیر کمی سفت تر از مایه ی کیکه واصلا سفت نیست و کاملا چسبنده هستش.نیاز به ورز نداره همونجوری تو کاسه روشو سلفون میکشیم و نیم ساعت استراحت میدیم.خمیر کم کم از ظرف بیرون میریزه که آماده س روش کمی ارد میزنیم که بتونیم خمیررو روی میز کاری که آرد پاشی کردیم منتقل کنیم و خمیررو به ده قسمت اندازه ی نارنگی تقسیم کرده و روی سینی ارد پاشی شده به صورت چونه میزاریم روش زرده و کمی روغن مایع میمالیم و با جاقو علامت +روی خمیر انداخته و کنجد و سیاه دانه پاشیده در فر ۱۸۰  درجه نیم ساعت میزارین  حتمااا حتمااا این نون رو امتحان کنید پشیمون نمیشید