سوال های مرتبط

مامان فندوق مامان فندوق ۱ سالگی
کیک خیس شکلاتی


موادلازم:
تخم مرغ  ۳ عدد
شکر   ۱ لیوان
روغن مایع  ۳/۴ لیوان
وانیل  ۲ ق چ
آرد  ۲ لیوان
پودرکاکائو  ۳ ق غ
ب پ  ۱ ق غ
شیر یک لیوان
تخم‌ مرغ،وانیل و شکر رو ب مدت ۱۰ دقیقه خوب میزنیم تاکرم رنگ شه.بعد شیر وروغن رو اضافه وکمی هم بزنیدوبعد مخلوط آرد و ب پ و کاکائو که الک کردیم رو اضافه وبالیسک خوب مخلوط کنید.به یک سمت و به ظرف هم ضربه واردنکنید.
سپس درقالب چرب وآردپاشی شده ریخته ودرطبقه وسط فربادمای ۱۸۰ درجه بمدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه بپزید. دمای فرها متفاوته لطفا دقت کنید برای من یک ساعته پخته میشه برای همین تا ۴۵ دیقه اول در فررو باز نمیکنم.
روی کیک داغ روبرش زده و سس رو بریزید روی کل کیک.
موادلازم برای سس روی کیک:
شیر   ۱ لیوان
شکر   ۳/۴ لیوان
روغن مایع   ۱/۲ لیوان
پودرکاکائو  ۳-۴ ق غذاخوری
همه موادرومخلوط وبزارید روحرارت کم تا بجوشه و ب مدت نیم‌ ساعت باشعله ملایم بجوشدوکمی غلیظ شودبعدکه سس سرد شد روی کیک از داغی افتاده و خنک شده و قاچ شده بریزید.

به مواد سس میتونید ب مقدار دلخواه شکلات سیاه هم بریزید زمانی ک روی حرارته خییلی عالی هم میشه
مامان تبسم و آیهان🧿 مامان تبسم و آیهان🧿 ۲ سالگی