جواب آزمایشم چطوره؟

تصویر
۳ پاسخ

همچیت خوبه فقط کم خونی داری و اهن بدنت کمه

قندت خیلی عالیه

🔵 CBC (آزمایش خون)

🔸 RBC: 3.9 (کمی پایین)

🔸 Hb: 12 (لب مرز – کمی پایین برای بارداری)

🔸 HCT: 36 (لب مرز – کمی پایین)

🔸 RDW-CV: 14.9 (کمی بالا)

تفسیر:
این موارد نشون میده یه کم کم‌خونی خفیف داری.
برای بارداری بهتره Hb بالاتر از 11 باشه، پس وضعیتت خطرناک نیست ولی کمبود آهن خفیف یا شروع کم‌خونی دیده میشه.

🔹 RDW بالا یعنی اندازه گلبول‌ها متفاوت شده → معمولاً نشانه کمبود آهن اولیه است.
🔹 MCV، MCH، MCHC نرمالن → کم‌خونی خیلی شدید نیست.

پیشنهاد:
اگر آهن مصرف می‌کنی ادامه بده؛ اگر نه بهتره شروع کنی (طبق نظر پزشکت).
غذاهای آهن‌دار مثل: گوشت قرمز، جگر، عدس، اسفناج بخور.


---

🔵 WBC: 10.8 (نرمال برای بارداری)

در بارداری طبیعی‌ست که کمی بالاتر باشد.

🔵 PLT: 237 (کاملاً نرمال)


---

🔵 قند خون (GTT + FBS)

FBS: 67 (طبیعی)

GTT 60 min: 97 (عالی)

GTT 120 min: 84 (عالی)

تفسیر:
هیـچ نشانه‌ای از دیابت بارداری نداری.
نتایجت کاملاً ایده‌آل هست.


---

🔵 آزمایش ادرار (U/A)

رنگ و ظاهر طبیعی
پروتئین: منفی
قند: منفی
خون: منفی
باکتری: منفی
WBC و RBC: 0-1 → کاملاً طبیعی

تفسیر:
هیچ عفونت ادراری، خونریزی پنهان یا مشکل کلیوی دیده نمی‌شود.
بهترین حالت ممکنه.

سوال های مرتبط

مامان هلما مامان هلما ۵ ماهگی
مامان امیرعباس و فندق مامان امیرعباس و فندق هفته سی‌ام بارداری
مامان ویرا &آیرا مامان ویرا &آیرا ۱۲ ماهگی
مامان فندق🩵 مامان فندق🩵 ۱۰ ماهگی
مامان ⁦کیان مامان ⁦کیان ۷ ماهگی
مامان 💕🎀Deniz🎀💕 مامان 💕🎀Deniz🎀💕 ۳ ماهگی
مامان ✨آیکان 🧸 مامان ✨آیکان 🧸 ۲ ماهگی
مامان معجزه خدا مامان معجزه خدا ۱ ماهگی
مامان امید مامان امید ۸ ماهگی
مامان پسر کوچولو💙 مامان پسر کوچولو💙 ۷ ماهگی
مامان رادمهر مامان رادمهر ۴ ماهگی
مامان نیهان خانم 

💕💕💕 مامان نیهان خانم 💕💕💕 ۴ ماهگی
مامان مامان شایلین مامان مامان شایلین ۱ ماهگی
مامان امید💙 مامان امید💙 روزهای ابتدایی تولد