۴ پاسخ

افقی دیگه

مادرشوهر من هر ۴تا بچه هاشو افقی زدن.عمودی خیلی زشته روی شکم

مامانم بود افقی زدن

چند نفرو دیدم افقی بودن

سوال های مرتبط

مامان ای🩵لیا مامان ای🩵لیا هفته سی‌ویکم بارداری
علت برش عمودی در سزارین

📌 شاید شنیده باشی که تو سزارین، برش روی شکم یا افقیه یا عمودی، برش عمودی روی پوست خیلی کم استفاده می‌شه، اما گاهی برش روی رحم عمودی می‌خوره. این نوع برش رو «کلاسیک» می‌گن و فقط تو شرایط خاصی انجام می‌دن

❓برش عمودی روی رحم چه موقع انجام می‌شه؟
🔻وقتی جنین خیلی کوچیکه یا به صورت عرضی (چپ یا راست) خوابیده
🔻وقتی جفت کاملاً پایین و جلوی دهانه رحم افتاده (جفت سرراهی کامل)
🔻تو موارد اورژانسی که باید خیلی سریع نوزاد رو خارج کنن، چون این برش خونریزی کمتری داره و دسترسی به نوزاد رو راحت‌تر می‌کنه

❓چرا تا جای ممکن از این برش اجتناب می‌شه؟
❌ ریسک پارگی رحم تو بارداری‌های بعدی خیلی بالاست (۸ تا ۱۰ درصد) در حالی که تو برش عرضی فقط حدود ۱ درصده
❌ خطر چسبندگی داخلی، خونریزی حین عمل و عفونت بعد از زایمان بیشتره
❌ تقریباً همه مادرانی که برش عمودی رحم داشتن، دیگه نمی‌تونن زایمان طبیعی کنن و سزارین بعدی حتمیه

⚠️ برش عمودی روی شکم (جایی که بخیه رو می‌بینی) همیشه به معنای برش عمودی روی رحم نیست، اما برعکسش صادقه