مهمترین چیز تو فسنجون و قرمه سبزی تایم پخت طولانی هست برای اینکه جابیفته، و اینکه آب رو همون اول بریزی زیادم بریزی
وسط پخت ابش کم نشه ک دوباره بریزی...
حرفه ایها اگه قبول دارین لایک کنین👌
اگه نکته دیگه ای هست ریپلای کنین🌹
گردو رو خوب چرخ کن برای چهار نفر دوتا در مولینکس کافیه اول یکم تفت بده در حد دو دقیقه بعد روش آب سرد و یخ بریز نیم ساعت قل بخوره بعد بهش رب انار اضافه کن نیم ساعت دوباره قل بخوره مرغاهم اضافه کن همین
من که گردو رو آسیاب میکنم و با حرارت کم تفت میدم که یکم رنگش عوض بشه
یه پیاز بزرگ رو رنده میکنم سرخ میکنم طلایی بشه سینه مرغ خوردشده رو میریزم زردچوبه و یکم رب گوجه میریزم گردو رو اضافه میکنم قاطی که شدن آب میریزیم...چهار پنج ساعت باید بذاری بپزه...رب انار هم بریز و مزه کن ترش دوستدارین دیگه شکر نریز ....آخرش زیرشو کم کن تا روغن بندازه
فسنجونی که من درست میکنم بدون یک قطره روغنه و وقتی جا میوفته یه وجب روش روغن داره اینکه پیازو مرغ و سرخ کنی توش روغن میریزی دیگه ولی من نمیریزم
گردو رو اسیاب میکنم درحدی که به روغن بیوفته واسه ۴ نفر اون ظرف مولینکس هست اون رو پر گردو کن اسیاب کن همون اندازه بسه
بعد گردو اسیاب و پیاز بزرگ رنده ریز و رب انار ترش نصف قاشق غذاخوری و یه قاشق چایخوری رب و نمک و فلفل و مرغ رو میریزم تو قابلمه ابم میریزم تا نیمه جوش اومد شعله رو خیلی کم میکنم درشو نیمه باز میزارم که روغن بندازه و جا بیوفته اخرش دوتا تیکه یخم میندازم غلظتشم مث ماست چکیده میشه
حالا من دوسدارم دَلار هم میزنم بهش
دلار ترکیبی از نعنا یا گشنیز با پونه س که اسیاب میشه با نمک بزنی تو ذره بین طرز تهیه ش میاد خوشمزه میکنه
ما یه پیاز بزرگ رنده ریز میکنیم دیگه سرخ نمیکنیم اول کار میریزیم عالی میشه
فسنجون منو همه دوس دارن
اول اينكه حتما حتما گردو رو با چرخ گوشت چرخ كن اصلا و ابدا اسياب نكن چون شل و بد ميشه فسنجونت
بعد براي ٤ نفر تقريبا ٤٠٠ گرم گردو كافيه
و ٢،٣ تا پياز بزرگ
گردوهارو ك چرخ كردي بعدش پيازتم چرخ كن
قشنگ با گردوها قاطي بشن
بعد به پياز متوسط خورد كن ريز سرخ كن زردچوبه بزن
مواد گردو چرخ شده رو بريز سرش با اب جوش
تقريبا قابلمتو پر كن ك بجوشه برا خودش چند ساعت
وسطاي پخت رب انار بزن
رب انار هم در حدي ك خيلي سياه نشه بزن
فينجون بايد قهوه اي باشه
ترشي هم دست خودته اگ ترش دوست داري ك شكر لازم نيس ولي اگ شسرين خوري بايد شكر هم اضافه كني
فقط مواظب باش شكر روخيلي اواخر پخت نزني چون اب ميندازه و باز بايد وقت بدي بجوشه ابش اندازه بشه
يك ساعت تا دوساعت ب سرو هم گوشت قلقلي ك سرخ كردي از قبل رو بهش اضافه كن
سا اگ با مرغ دوست داري مرغ از قبل سرخ شده
بعدم باز صبر كن طعم بره ب خورد مرغ و گوشت
اينجاي كار دگ غلطتش دست خودته
ماهم فسنجون سفت دوست داريم
ولي ن در حدي ك همسرت ميگه
يكم بايد اب باشه
ولي وقتي با اين دستور درست كني
كلا خورشتت قوام داره و اب و گردو جدا نيستن
عزیزم گردو باید حسابی له باشه بهترین کار اینه با مولینکس خرد کنی مثل آرد بشه..
بهش اول و آخر پخت نعناع و دارچین بریز ما یه نصف قاشق ربگوجه و یه قاشق رب انار یا رب زغال اخته ترش میریزیم
اگه با مرغ میخوای درست کنی اول مرغاتو قشنگ سرخ کن بعد پیاز داغ و ادویه گردو رو اضافه کن یه چن دقیقه تف بده زیادنه چون تلخ میشه بعدم یه نصف ق رب گوجه و بعد رب انار چن دقیقه تف بده بعدم اب اضافه کن وقتی جوشید مرغاتو اضافه کن هر نیم ساعت هم چن تا یخ اضافه کن تا گردوش اساسی روغن بده
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.