ببین گلم
خرما هر چقدر دوسداری هسته شو دربیار بعد دارچین بزن کمی
تو تابه کره بزن و خرما رو کمی تف بده باکره
بعد ک سرد شد بزار کف دست گردش کن داخلش گردو بادوم هرچی میخای بزن تو پکی ک کردی روشو میتونی پودر نارگیل و هرچی داری بزنی میتونی با شکلات بنماری شده بزاری داخلشو توپکارو بزاری تو یخچال
من هسته شو در میارم ...بعد له میکنم ..کره آب شده قاطی میکنم و گردو ..بعد توپک میکنم توی پودر نارگیل وچندتا هم توی ترافل رنگی میغلتونم میزارم یخچال ..بعد ک کره گرفت میخوریم
چی میخوایی بزنی
خرما رو پوستش بگیر
ورز بده ب قدری ک ب دستت نچسبه دیگه خواستی ادویه میتونی بزنی
توش مغز گردو بذار گلوله کن بعد کنجد بریز یا ارده شیره خوشمزه میشه اینجوری
خرما بدون هسته: ۲۰ عدد
گردو یا بادام خرد شده: نصف پیمانه
پودر نارگیل یا بیسکوئیت پودر شده: نصف پیمانه (برای مخلوط یا روکش)
پودر دارچین: کمی (اختیاری)
کره یا روغن نارگیل: ۱ قاشق غذاخوری
پودر پسته، کنجد، پودر نارگیل رنگی یا شکلات ذوب شده برای تزیین
🍯 طرز تهیه:
خرماها رو له کن:
اگه خرما سفت بود، چند دقیقه روی حرارت ملایم یا داخل ماکروفر گرم کن تا نرم بشه. بعد با پشت قاشق یا غذاساز لهش کن.
کره رو اضافه کن:
کره رو بریز تو تابه، بعد خرماهای لهشده رو بذار تا کمی یکدست بشن.
گردو یا بادام و دارچین رو اضافه کن:
وقتی خرماها کمی خنک شدن، مغزها و دارچین رو بریز داخلش و خوب مخلوط کن.
توپکها رو بساز:
از مخلوط خرما به اندازهی گردو بردار و با دست گرد کن.
تزیین کن:
حالا توپکها رو داخل پودر نارگیل، پودر پسته یا کنجد بغلتون.
سرو و نگهداری:
میتونی تو یخچال بذاری تا کمی سفتتر بشن. داخل ظرف دربسته تا چند روز تازه میمونن.
اگه خواستی، میتونم نسخهی **شکلاتی یا رژیمی (بدون کره)**شم بهت بگم، کدوم رو ترجیح میدی سارا؟ 🍫💪
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.