۴ پاسخ

ببین گلم
خرما هر چقدر دوسداری هسته شو دربیار بعد دارچین بزن کمی
تو تابه کره بزن و خرما رو کمی تف بده باکره
بعد ک سرد شد بزار کف دست گردش کن داخلش گردو بادوم هرچی میخای بزن تو پکی ک کردی روشو میتونی پودر نارگیل و هرچی داری بزنی میتونی با شکلات بنماری شده بزاری داخلشو توپکارو بزاری تو یخچال

من هسته شو در میارم ...بعد له میکنم ..کره آب شده قاطی میکنم و گردو ..بعد توپک میکنم توی پودر نارگیل وچندتا هم توی ترافل رنگی میغلتونم میزارم یخچال ..بعد ک کره گرفت میخوریم

چی میخوایی بزنی
خرما رو پوستش بگیر
ورز بده ب قدری ک ب دستت نچسبه دیگه خواستی ادویه میتونی بزنی
توش مغز گردو بذار گلوله کن بعد کنجد بریز یا ارده شیره خوشمزه میشه اینجوری

خرما بدون هسته: ۲۰ عدد
گردو یا بادام خرد شده: نصف پیمانه
پودر نارگیل یا بیسکوئیت پودر شده: نصف پیمانه (برای مخلوط یا روکش)
پودر دارچین: کمی (اختیاری)
کره یا روغن نارگیل: ۱ قاشق غذاخوری
پودر پسته، کنجد، پودر نارگیل رنگی یا شکلات ذوب شده برای تزیین
🍯 طرز تهیه:
خرماها رو له کن:

اگه خرما سفت بود، چند دقیقه روی حرارت ملایم یا داخل ماکروفر گرم کن تا نرم بشه. بعد با پشت قاشق یا غذاساز لهش کن.

کره رو اضافه کن:

کره رو بریز تو تابه، بعد خرماهای له‌شده رو بذار تا کمی یکدست بشن.

گردو یا بادام و دارچین رو اضافه کن:

وقتی خرماها کمی خنک شدن، مغزها و دارچین رو بریز داخلش و خوب مخلوط کن.

توپک‌ها رو بساز:

از مخلوط خرما به اندازه‌ی گردو بردار و با دست گرد کن.

تزیین کن:

حالا توپک‌ها رو داخل پودر نارگیل، پودر پسته یا کنجد بغلتون.

سرو و نگهداری:

می‌تونی تو یخچال بذاری تا کمی سفت‌تر بشن. داخل ظرف دربسته تا چند روز تازه می‌مونن.

اگه خواستی، می‌تونم نسخه‌ی **شکلاتی یا رژیمی (بدون کره)**شم بهت بگم، کدوم رو ترجیح می‌دی سارا؟ 🍫💪

سوال های مرتبط

مامان گل پسرم مامان گل پسرم ۵ سالگی