۸ پاسخ

چندتا نکته هم بگم
بچه رو کامل قرنطینه کنید مخصوصا اگه خانم باردار یا افراد مسن نزدیکتون هستن و اینکه اگه این افراد تو سنین کودکی آبله مرغان گرفتن بیشتر باید رعایت کنن

آبله مرغان تو سنین بزرگسالی تبدیل به زونا میشه و بسیار دردناکتر از آبله مرغانه

داروهای موضعی

دونه ها به شدت خارش دارندرنتیجه اذیت کننده هستن
برای اینکه بچه اذیت نشه
عرق کاسنی و شاطره و کمی گلاب مخلوط کن بذار یخچال خنک بشه بعد با پنبه روی دونه ها بزن بذار تا خودش خشک بشه

اگه به این ترکیب ژل الوورا هم اضافه کنی بهتره

دوش آب ولرم رو به خنکی خیلی خوبه خارشهارو کمتر میکنه
زیر دوش بدن بچه رو با لیف نخی یا لیف مخصوص نوزاد که نرمه اروم ماساژ بده
حواست باشه دونه ها کنده نشه چون جاش گود میشه و میمونه
هفته دوم که دونه ها سرباز میکنه و حالت زخمی داره خارش بیشتره
تنها راه چاره کمپرس عرق کاسنی شاطره است
هرچی خنکتر باشه بهتره

و اما پرهیزات
سرخ کردنی و غذای سنگین نباید بخوره
حتی توی خونه بوی سرخ کردنی نباید پخش بشه
چیبس پفک و هرتنقلات شور ممنوع

بهترین غذا سوپ جو با مرغ

بچه تا میتونه باید فقط استراحت کنه

این بیماری کلا دو هفته است
هفته ی اول بدن برون ریزی داره و هفته دوم تاولها زخمی میشن و خارش دارن

توی این مدت دو هفته فقط و فقط خنکی میدی بچه
آب هندونه میگیری با خاکشیر مخلوط میکنی بهش میدی در طول روز دو تا سه بار بهش میدی بهترین نسخه همینه

عرق کاسنی و شاطره مخلوط میکنی میذاری یخچال خنک بشه هربار بچه آب میخواد بجای آب بهش اینو میدی

گل پنیرک توی عرق کاسنی و شاطره خیس میکنی و بعد که صاف کردی بهش خاکشیر اضافه میکنی و میدی بخوره

عناب، آلو،آلوچه بجای تنقلات روزانه بهش میدی بخوره
عناب نباید از برنامه اش حذف بشه هرروز باید بخوره

اگه تمرهندی تازه هم گیرت بیاد خوبه بهش بدی(تاکید میکنم از این فرآوری شده ها نباشه، تمرهندی که از درخت میچینن و عین باقالایه از اونا منظورمه)

حالا بریم سراغ نسخه و راه درمان
اولین علائم رو که دیدی (سرفه و آبریزش بینی و..) فقط دمنوش عناب میدی بچه در طول روز دو تا سه بار اینکارو میکنی

وقتی تب کرد سرکه با حنا مخلوط میکنی و میذاری کف پای بچه نیم ساعت تا 1ساعت بمونه
اینکار کمک میکنه هم تب پایین بیاد هم دونه ها توی صورتش و اندامهای داخلی مثل چشم،تخمدان،بیضه کمتر بشه

اول از همه در مورد این بیماری برات توضیح بدم
ببین وقتی ویروس وارد بدن میشه علائمی شبیه به سرماخوردگی از خودش نشون میده
آبریزش بینی
سرفه
عطسه
و تب
تب اصلیترین و مهمترین نشونه بیماریه
چون بعد از تب تازه بدن شروع به برون ریزی میکنه و دونه ها میریزن بیرون

این نکته هم بگم تب ارتباط مستقیم داره به سیستم ایمنی بدن که ضعیف باشه یا قوی و نوع ویروس که سنگین باشه یا سبک
یعنی چی؟
یعنی اگه سیستم ایمنی قوی باشه یا ویروس سبک باشه ممکنه بچه یه تب خفیف داشته باشه یا برعکسش ممکنه تا سه روز تب داشته باشه

همونطور که گفتم چیزی که مهمه اینه که بعد از تب برون ریزی اتفاق می افته
اولین دونه ها معمولا زیر بغل، روی بازو،شکم و اطراف ناف، کشاله ران، زیر زانو و یا کمر میزنن
و اینکه دونه ها حالت تاول و آبکی هستن

یه نکته هم تا فراموش نکردم بگم
اگه ویروس ضعیف باشه و بچه زیر 3سال داری ممکنه دونه هایی که میزنه حالت کهیر یا گزیدگی نیش پشه باشه

ابله مرغون شدید گرفته که به سقف دهنش رسیده
چند روز گذشته از ابله

درد پیچیده تو عصب های دندونش، دونه ها هم شاید از تب آبله هس. بهش استا بده تا آروم بشه

سوال های مرتبط