۴ پاسخ

خوشمزه ست؟
برا بچه ها ست ؟ یا خودتونم میخورید؟

به به نوش جان خوشمزه میشه؟

نوش جان قبلا درست کردم خیلی خوبه

وای عاشق کدو سبزم نوش جان😋

سوال های مرتبط

مامان قلب های مامان مامان قلب های مامان ۲ سالگی
#رولت_خاگینه

(از یک سالگی)

یک عدد تخم مرغ را با مقداری وانیل با چنگال کمی هم بزنید تا از لخته بودن در بیاد. سپس 1.5 قاشق ماست خامه ای را به مواد اضافه کنید. ماست بهتر است تقریبا سفت باشه، چون اگر رقیق باشه مقدار بیشتری آرد لازم میشه و در نتیجه خاگینه ما سفت میشه. از ماست خامه ای شیرین استفاده کنید تا به بهترین مزه برسید. مواد را هم بزنید تا یکدست شود .حالا 1.5 قاشق آرد بریزید. یک چهارم قاشق بگینک پودررا به مواد اضافه کنید. غلظت مایه باید مثل فرنی گرم باشد. اگه غلظت آن مثل فرنی نبود باز آرد بریزید.

تابه را گرم کنید. دقت کنید تابه داغ نشود فقط کافیست که تابه گرم باشد. مواد را داخل ماهیتابه بریزید و طوری پخش کنید که لایه خیلی نازکی تشکلیل شود. وقتی یک طرف خاگینه طلایی شد آن را برگردانید تا طرف دیگر هم طلایی شود. حالا شیره انگور را روی خاگینه آماده شده بریزید. میتوانید پودر پسته و گردو را هم وسط آن بریزید و آن را مثل رولت بپیچید سپس قسمت بیرونی خاگینه را هم کمی شیره انگور بریزید و برش بزنید یا اینکه ساده ساده آن را به بچه ها بدهید. سرد یا گرم بودن آن فرقی نمیکند. خاگینه را میتوانید با میوه های فصل
مامان فندوق مامان فندوق ۱ سالگی
نان پواچا پنبه ای ترکیه

مواد لازم :شیر ولرم یک لیوان آب ولرم نصف لیوان  کره ۷۵ گرم پودر خمیر ترش یک پاکت شکر ۳ قاشق چایخوری تخم مرغ یک عدد کامل و یک عدد سفیده زرده رو واسه روش نگه میداریم  نمک یک قاشق چایخوری آرد سه لیوان و نیم  اول شیر و اب و تخم مرغا و کره رو مخلوط میکنیم بعد شکر و پودر خمیر ترش رو همونطور خشک اضافه میکنیم و اخر سر ارد و نمک.توجه کنید این خمیر کمی سفت تر از مایه ی کیکه واصلا سفت نیست و کاملا چسبنده هستش.نیاز به ورز نداره همونجوری تو کاسه روشو سلفون میکشیم و نیم ساعت استراحت میدیم.خمیر کم کم از ظرف بیرون میریزه که آماده س روش کمی ارد میزنیم که بتونیم خمیررو روی میز کاری که آرد پاشی کردیم منتقل کنیم و خمیررو به ده قسمت اندازه ی نارنگی تقسیم کرده و روی سینی ارد پاشی شده به صورت چونه میزاریم روش زرده و کمی روغن مایع میمالیم و با جاقو علامت +روی خمیر انداخته و کنجد و سیاه دانه پاشیده در فر ۱۸۰  درجه نیم ساعت میزارین  حتمااا حتمااا این نون رو امتحان کنید پشیمون نمیشید