۶ پاسخ

من همیشه مرغامو‌ یخ زدایی میکنم بعدش می‌ذارم توی آب نمک دو ساعتی بعدش میشورمش و بهش نمک فلفل و زعفرون میزنم و می‌ذارم توی پیاز خلال و می‌ذارم یخچال چند ساعت بمونه واقعا خیلی توی طعمش تاثیر داره و بعدش توی روغن مرغارو برمی‌داریم سرخ میکنم ولی خشک‌نشه بعدش رب و زعفرون و میریزم چوب دارچین و می‌ذارم قوام بیاد مرغارو هویج و فلفل دلمه اضافه میکنم و می‌ذارم با حرارت ملایم بپزد نباید آب مرغ نه خیلی کم باشه نه خیلی زیاد

من اول تو آب و نمک و سرکه میخوابونم چند ساعت، بعد میشورمش تو روغن با شعله خیلی کم سرخ میکنم، زیاد سرخ نمیکنم که خشک شه، بعد بو میکنم اگه روغنش بوی بد بده که میریزم دور اگه نه مرغارو درمیارم پیاز ریز خورد شده رو تو همون روغن سرخ میکنم بعد رب سرخ میکنم باید قشنگ سرخ شه، بعد آبجوش میریزم میذارم به غلظت برسه، مرغارو دوباره برمی گردونم در میذارم با شعله کم میذارم جا بیفته و بپزه، اخرسرم زعفران میزنم، با زرشک پلو سرو میکنم

من اول میجوشونم یعد میشوزم کفش بره سرخ میکنم عصاره مرغ میندازم

مرغ رو سرخ میکنم تو همون روغن پیاز خلالی سرخ میکنم بعد طلایی شد زردچوبه .ی کم فلفل سیاه. فلفل قرمز.ی کم دارچین.ی کم زنجبیل.دوبرابر زردچوبه ک زدی پودر انبه.پودر سیر.‌پودر پیاز میزنم.بعدش رب کم میزنم.بعد مرغا رو میذارم ی کم آب‌جوش میریزم. چندتا خلال کوچیک فلفل دلمه .چندتا تکه سیر.
زعفرون حل شده رو مرغا میریزم.
از بو و مزه اش سیر نمیشی.
پودر انبه رو دیدم یکی از تالارهای شهرمون تو مرغاش میزنه خوشمزه میشه امتحان کن

پیاز فراوون خلالی کن
مرغ رو از قبل بزار یخش باز بشه
بشین رو پیازا دارچین زعفرون آبلیمو پودر سیر و ادویه بریز
درشو بزار با شعله ملایم چند ساعت بپزه مثلا دو ساعت
خودش آب میندازه
من دیشب درست کردم واقعا خوب شد

پیاز خلالی به مقدار زیاد و چندحبه سیر بچین تو قابلمه روش مرغ هاتو بچین روغن زردچوبه نمک فلفل بزن درشو ببند زیرشو کم کن ۲.۳ساعت آروم بپزه فقط شعله باید کم باشه.اواسط پخت نصف استکان زعفرون دم کرده بزن

سوال های مرتبط