۱۶ پاسخ

به نظرم اگه میخوای شیر خودت رو بخوره تا یک ماه اصلا بهش شیشه نده چون اینطوری بلد نیست سینه رو مک بزنه و میره سمت شیشه
برای زیاد شدن شیرت هم آب گوشت و مواد مغزی بخور
مایعات گرم زیاد بخور
و اینکه اگه خدایی نکرده بچه زردی داشت با کاسنی یا شیر گاو بشوریدش پایین میاد زردی
و حالا اگه دیدی شیرت کمه و بچه سیر نمیشه با نظر دکتر براش شیر خشک میگیری
و شیشه مناسب استفاده میکنی ینی سر شیشه یک الا دو قطره باشه که سینه خودت رو پس نزنه

من تو بخش زنان که بستری بودم دیدم پرستار اومد به مادر آموزش داد و با حوصله توضیح داد که چطور و چه زمانی به بچه شیر بده و چی کار کنه حتی خودش ایستاد و دید تا مطمئن بشه مادر یاد گرفته

عزیزم کلاسای بارداری شرکت کن کلی اطلاعات مفید از بارداری و زایمان و نگهداری نوزاد بهتون میده و واقعا هرچقد هزینه کنی ارزش داره. تو روحیتم کلی تاثیر مثبت داره و دوستای همسن نی نی پیدا میکنی که بعدش باهم رفت و آمد میکنین

بهداشت کلاس برگزار می کنه . یا مراکز مامایی

مامان حلما چجوری معلوم میشه که شیر یه سینه تموم شده؟

اولا که پرستار یادت میده توی سه روز اول هم باید ببری دکتر اطفال دیگه از اون ب بعد همش سروکارت با دکتر اطفاله بعدشم کتاب بخون کتاب فرزند پروری از تولد تا یک‌سالگی یا کتاب مادر کافی اینارو بخونی یه چیزایی دستت میاد برای چند ماه اول بعد اونم به مراتب تجربیاتت میره بالا

خود پرستارا بهت میگن گلم

منم مثل خودت
ولی خب من بیمارستان پرونده باز کردم کلاس گذاشتن و همه چیو توضیح دادن برامون
خیلییی خوب بود
اگه تونستی دوره ای چیزی پیدا کنی برو

عزیزم بیمارستان بهت اموزش میدن نگران نباش

ببین من تجربه کردم تو بیمارستان شیشه دادیم به آوا چون من نمیتونستم بچرخم به پهلو که شیر بدم و بشدت درد داشتم ، دیگه سینه رو نگرفت و شیر مونده بود سینه‌ام بشدددددت دردناک شده بود.

سعی کن سینه‌اتو با کمک پرستار یا همراهت بزاری دهن نوزادت تا مکیدن رو یاد بگیره و یواش یواش هم با انگشت فکشو ماساژ بده که کمتر خسته بشه. سیر خشک خواستین بدین ،هر ۳۰ میل یا سیسی، یک پیمونه شیر خشک بریزین، به حالت دورانی سیر رو حل کنین تو آب جوشیده خیلی ولرم ،با سرنگ به نوزاد بدین یا با قطره چکان.

الهی بگردمن
حتما کلاساسثی بارداری مراکز بهداشتو شرکت کن بصورت انلاینه برا ما ک اینجوره
تو بیمارستانای دولتی ک زایشگاه دارن هم کلاس میزارن سطح اطلاعاتتو الان ک تایمت ازاد تره ببر بالا کاری نداره عزیز دلم یاد میگیری

من به بچه هام شیر خودمو دادم
ولی اگه میخوای شیشه بدی به نظرم روزا شیر خودتو بده شبا شیشه که قشنگ سیر بشن بخوابن
اولشم که از ۳۰ تا شروع کن روی شیشه خط اول یه پیمانه بریز کم کم بده تا سیر شه زیاد نده

من از بیمارستان خودم شیر دادم،اصلا هم از شیشه و پستونک استفاده نکردم،چون احتمالش هست که سینه رو پس بزنه..

عزیزم بنظرم اگر دوره ای هست مربوط به شیردهی چه اینجا چه تو اینترنت بخر. تو نت هم سرچ کنی شاید یه سری دوره های رایگان داشته باشن که بدرد میخوره

منم بلد نیستم 🤦‍♀️

اولش خیلی مهمه از هر دو تا سینه شیر بخوره
برای هر دفعه شیر دهی سینه رو عوض کن
اما بعد از شیر آغوز دیگه بزار یکی سینه رو کامل بخوره بعد سینه رو عوض کن چون چربی شیر ته سینه هست

سوال های مرتبط

مامان رادین مامان رادین هفته سی‌ودوم بارداری
مامان هدیه حضرت زهرا مامان هدیه حضرت زهرا هفته سی‌وسوم بارداری
مامان حبه ی قندم✨🔗♥ مامان حبه ی قندم✨🔗♥ ۱۱ ماهگی
مامان امیر مهدی مامان امیر مهدی هفته سی‌وششم بارداری