۲۴ پاسخ

۳ تا دارم چهارمی هم تو راهه. بچه هامو با فاصله سنی کم خواستم. به چند دلیل.اول اینکه بچه شادتر هست و کمتر بهانه گیر و ... میشه. دوم با هم همبازی میشن و با هم یاد میگیرن. کمک هم هستن. با هم میخوابن با هم میخورن با هم جمع می‌کنند مراقب هم هستن. اجتماعی تر بار میان . میتونم بگم تنها چیزی ک یکم گاهی رو اعصابه شلوغ بازی ها و دعوا کردنشونه ک خودشون با هم کنار میان فقط کمی صبر می‌طلبه. خستگی همونه ها اما بجای اینکه واسه یکی باشه واسه ۳ تاس. هر چی جلوتر میره میفهمم بهترین کار همینه. چون هر چی جلوتر میره و بچه تنها بار میاد مشکلاتش بیشتره و هر چی پیش میره دیگه واسه همین یکی بچه هم احساس خستگیت بیشتره و احساس میکنی تحمل یکی دیگه رو نداری

سلام بله
دلیل زیاد ولی در مجموعه دوست ندارم یکی باشه
وقتی شرایط خودمون و از همه لحاظ سنجیدم و تحقیق کردم راجع به تک فرزندی ترجیحم اینه یدونه نباشه
به امید خدا یکی یا دوتا میارم اگ شرایط خوب باشه

من از اول قصد داشتم چون از تک فرزندی خوشم نمیاد ولی شرایطش نیست متاسفانه😐

اصلا دیگه ندارم 😰یکی ب خاطر اینکه مستاجریم سه سال ازدواج کردیم هنوز وقتش نیست اوضاع کشورم جالب نیست خرج پوشک و شیر و بقیه چیزا بالاست و اینا ب کنار خیلی دست تنهام و کمر و اعصاب برام نمونده 😂

اگر شرايط جوي مملكت درست بود اره يكي ديگه ميخواستم ولي با اين گروني و تورم نه اينده همين يكي رو بسازيم پادشاهي كرديم

قصد دارم پسرم ک از شیرو پوشک گرفته شد بیارم دوسالو ک رد کرد اقدام کنم چون واقعا دوس ندارم تک بچه باشه ظلمه واقعا بهشون

بله دوستداریم خدا یدونه دیگه بهمون ببخشه. دلایل زیادی داریم ولی بیشتر نمیخوام دخترم از نعمت خواهر یا برادر محروم بمونه.

تک فرزندی رو دوست ندارم اما فعلا توانایی جسمی و روانی اش رو هم ندارم شاید چند سال دیگه که یادم بره سختی های بارداری و بچه داری رو

این نظر شخصی من و همسرمه
منو همسرم میگیم یدونه بچه داشته باشیم براش همه کار کنیم هرچی داریم برای همون یه بچه باشه
بعد هم میگیم بچه یا باید دوتا دختر باشن یا دوتا پسر ☺️

چقد دوس داشتم ۴تابچه داشته باشم😢😢۲تادختر۲تاپسر
دوس داشتم بچه هام هم خواهرداشته باشن هم برادر☹️😂

من دوست دارم دیگه حداقل ۳ تا باشن و اختلاف سنیشون هم کم باشه
درسته شرایط مالی و اقتصادی کشور داغونه اما نظر من اینه که روح و مغز بچه توی تک فرزندی اسیب بیشتری میبینه تا کم پولی

اره دوس دارم بیارم بچم تنها نباشه ولی اول خونه یه ماشین خب پسندازه اگه اقا ترامپ لطف کنه دست برداره بله دومی میاریم

خیلی دوست دارم ولی واقعا نمیتونم خیلی لیانا اذییت میکنه تو خوابیدن پودر شدم

سلام اره اگر خدا بخواد.
شوهرم تک فرزند بود و خیلی عذاب کشیده از این تنهایی منم. یه برادر دارم. موافق اینم ک تک فرزندی یکم سخته برای بچه
فقط باید زمان درست باشه فاصله سنی بیشتر بشه همو درک نمیکنن حداقل سه چهار سال

.........

جالبه نظرها رو که خوندم اکثرا میخوان ولی منتظره شرایطه بهترن. راس میگیدا الان گرونی موج میزنه بدجور . ولی این طرفم بگیرید که خدایی که دندون میده نونشم میده. من ک هر بچه ای اوردم بیشتر برکت به خونم اومده الحمدلله. ان شاءالله واسه بقیه هم همینطوره

نه دیگه. چون کارهای دیگه ای برای انجام دادن دارم که به نظرم از بچه داری برای بچه دوم مهمتره. همین یکی رو یه یه جایی برسونیم هنر کردیم. از نظر جسمی و روحی هم توانایی ندارم دوباره از اول همه سختی های بارداری و زایمان و بچه داری رو مرور کنم

اره دارم ولی الان نه ایشالله شرایط شغلی که شوهرم میخواد جور بشه ۲ سال دیگه اگه خدای نکرده نشه که فعلا برنامه ای ندارم ولی درکل ۲ تابچه میخوام موافق تک فرزندی نیستم بچه تنها و گوشه گیر میشه الان میبینم که وقتی بچم بچه دیگه میبینه چقدر ذوق میکنه دلم نمیاد تنها باشه

اصلا قصدشو ندارم
سلامتیم مهم تره

بله دارم ولی فعلا نه

اره دارم
اونم با فاصله سنی کم
نمیخام پسرم تنها باشه

من خودم دوست دارم بچه دوم بیارم که با بچه اول بزرگ بشن ولی فاصله سنیشون سه سال باشه
...و یه سمتم به دلیل گرونی میترسم از پسش برنیام

من دوتا گل پسر دارم، راضیم

اره ولی الان نه اگه شرایط تا ۶ یا ۷ سال دیگه اوکی باشه دوست دارم بچم یه خواهر یا برادر داشته باشه تنها نباشه

سوال های مرتبط