من سزارین اختیاری شدم بازم برگردم عقب سزارینوانتخاب میکنم نمیگم سخت نبود چرا بود بعد عمل شب اول درد داشتم واقعا ک با شیاف اوکی شد و بعدشم ب بچممیرسیدم مشکلی نداشتم سوند گذاشتن و اولین باری کباید ازجام بلند میشدم وراه برم واقعا سخت بود خیلی اما من تحمل درد طبیعی نداشتم قبل عمل کیسه ابم پاره شد و درد طبیعی کشیدم وحشتناااااااااک بود و کلا از زایمان طبیعی ترس دارم خیلی بازم انتخابم سزارینه
ببین من که زایمان نداشتم فقط یه سقط توی بیمارستان داشتم برای جنین سه ماهه که خب خیلییی درد کشیدم و همه میگفتن درد زایمان طبیعی هم اینجوریه حالا یکمم بیشتر
ولی به عنوان یک زن اگر خدا بخواد باردار بشم قطعا زایمان طبیعی رو انتخاب میکنم مگر اینکه تشخیص دکتر چیز دیگه ای باشه
اما متاسفانه تو کشور ما اینجوری جا افتاده که اگه یک زن زایمان طبیعی انجام بده یعنی برای خودش و بچش ارزش قاعل نشده یا مثلا فقیر بوده پول سزارین رو نداشته و….
اما بنظر من عوارض سزارین هم برای مادر هم برای جنین خیلی بیشتره و حتی درد سزارین اینجوری که شنیدم از اطرافیانم بعد از بدنیا اومدن بچه حداقل تا ۴۰ روز نمیتونن خودشون به بچه رسیدگی کنن
اما خوبی زایمان طبیعی اینه که بعد از زایمان تو دردت تموم میشه حالا درسته یکمی درد داری ولی قابل تحمله و حداقل بعد ده روز میتونی کاراتو خودت انجام بدی
البته اینم بگم که زایمان طبیعی هم باید تو بیمارستان خوب و با امکانات باشه
سزارین عالی من تجربه داشتم و راضی هستم
منکه سزارین شدم بازم سزارین انتخاب میکنم😅
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.