۶ پاسخ

چونه بربری عالی هم میشه😅 و راحت

ببین این خمیر همه کاره همونوخمیرجادویی رد خورنداره درس کن کیف کن.
یه قاشق غ خوری حمیرمایه بتوی لیوان فرانوسوی اب گرم نخلوط کن یه قاشق مرباخوری هم شیکر اضاف کن بدار عمل بیاد .
تواین فاصله برو بقیه نراحل
یه تخم مرغ بشکون تو ظرف و سه قاشق مربا خوری یاچایخوری بهش شیکر اضاف کن و یه قاشق مرباخوری یاچای خوری هم نمک.
شش قاشق غذاخوری هم روغن مایع.
بعد هم بزن همرو با قاشق.مخلوط شن خوب.
بعد خمیرمایه عمل اومده رو اضاف کن و هم بزن و دولیوان ارد الک کن اروم اضاف کن هی هم بزن.بعد چشمی ارد هی کم کم اضاف کن طوری ک خمیر نرم بدست بیاد.وقتی دیدی خمیر شد قشنگ .دستات چرب کن ورز بده.یطوری باشه ک ب دست نچسبه و سفتم بشه خمیرا زیادارد بزنی.ارد ب اندازه بزن ورز بده دیدی نمیچسبه ب دستت.گوله کن توظرف جمعش کن قشنگ بعد روشو بپوشون .نیم ساعت بعد برو سراغش ور اومده و تمووووم

خمیر_جادویی

مواد لازم
آرد ۳ لیوان
خمیر مایه ۳ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱ عدد
شیر یا آب ۱ لیوان
روغن ۶ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
شکر ۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه
۱- خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و 1 قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس 5 – 10 دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).
۲- تخم مرغ ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ، خمیر مایه را با چند قاشق آرد را مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید ، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.
۳- پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود ، روی سطح کار ارد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را 10 دقیقه ورز دهید ( مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید ) ، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.
۴- داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی 1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود ، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.
۵- این خمیر بسیار خوش دست بوده و کار با آن بسیار راحت است ، بافت و ماندگاری خوبی دارد و میتوانید تا چند روز در یخچال و داخل کیسه فریزر بسته بندی و نگهداری اش کنید.
۶- نکته :این خمیر بسیار ترد و سبک است و مناسب برای انواع غذاها ، پیراشکی ، کلوچه ،نان صبحانه ، نان شکم پر ، پیتزا و … است ، حتی میتوانید آن را در روغن سرخ کنید ، این خمیر جادویی خمیری همه کاره است.

(فقط شکرشو یه قاشق بیشتر نزن شیرین میشه برای پیتزا و پیراشکی)

مال من خیلی راحته موادش

۳ پیمانه ارد الک‌شده + یه قاشق روغن + ۱ ق چ نمک + یک لیوان محلول اب ولرم و خمیر مایه

اون محلول اب ولرم + ۱ق چ شکر و ۲ ق چ خمیر مایه. هم بزن. سرشو بذار عمل بیاد بعد چن دیقه.

برو یه چونه بربری بخر خودتم راحت کن خیلی عالیم میشه

من به اندازه ۲تا سینی توستر اینجوری درست میکنم
۱دونه تخم مرغ با۱قاشق خمیرمایه هم میزنم ونصف قاشق شکر اضافه میکنم ،بعدبهش ۱لیوان شیر یا آب اضاف میکنم ویکم نمک ونصف ایوان روغن مایع بعدبه اندازه کافی آرد قشنگ ورز میدم میزارم یکساعت بمونه تا وربیاد

سوال های مرتبط