چون تا چهل روز زخم جفت روی رحمه
چهل روز طول میکشه تا رحم برگرده سرجاش و جمع بشه
بدن نیاز ب استراحت داره و راه رفتن زیادی خوب نیست
نوزاد هم چهل روز اول سیستم ایمنی ضعیفی داره اگه خدایی نکرده مریض بشه تو بزرگسالیم مریض میشه
پس میخوای چه جوری ببری بهداشت ،اینا افکار قدیمه معمولا میگن هنگام غروب بیرون یا قبرستون نبرید ،۴۰ روز بخوای تو خونه بمونی ک خیلی سخته زندانی میشی
اینا به نظرم افکار قدیمیه من سال ۷۹ خواهرم به دنیا اومد ۲۰ روزه ش بود رفتیم شمال
فکر کنم میخواستن مادر بیچاره خل و چل بشه کسی نیاد و جایی نره 😐😶
ما که هم بردیم هم اومدن ديدنش ، حالا نخواستی چایی نبرش ولی دیگه نیازی نیست کسی نیاد
والا ۴۰ روز چیه من از بیمارستان مرخص ک شدم مهمون بود تو خونه😐قبل من رسیدن خونه
من نشنیدم ..کل طایفه میان دیدن بچه بعد زایمان تا ده روز اول همشون اومدن ورفتن
من به دوستام گفتم تا چهلم نیان جایی هم نمیرم
همش خرافاته ما که تا زایمان میکنیم میایم خونه همه میان برا عیادت😄😄
سلام اینجا تا 40 روز همه میان دیدنش😂بعدش ک نمیان
بعد تا 40 روز نمیشه از خونه در نشد ک.. درحالت عادی ی بار باید بری بهداشت 3 روزگی تا وزن بگیره و قدش اندازه بگیره ببینه چطور هست... بری غربالگری انجام بدی
بعد 10 روزگی باید دوباره بری بهداشت
30 روزگی باید بری بهداشت
اگ این وسط دکتر نخوای ببریش
اینجا میگن زنی ک زایمان کرده تا 40 روز جایی ک کسی مرده با قبرستون نره....
یا اینکه کسی ک هنوز 40 روز از زایمانش نگذشته خونه کسی ک تازه زایمان کرده نره. چله اش میفته رو بچه دیگ اون زن باردار نمیشه که ب نظرم خرافات
پسر من ۲۸روزش بود رفتیم شمال تازه دوروز میشد ختنشم کرده بودیم همینجوری بردیمش 😂
چون بچه ظریف و ضعیفه لیشتر از نطر بهداشتی و سلامتیش میگن بنظرم.بعدم هرکاریش کنی بازم پیش میاد تو اون ۴۰ روز بالاخره بهداشت باید بردش و بازم تو اون چهل روز مهمون میاد دیدنی بچه
میگن نباید تنها باشی خودت و بچه
ولی نمیگن کسی نیاد پیش
قدیمی ها هر چی گفتن شاید دلیلش رو ب سادگی خودشون اشتباه گفتن ولی اصل مطلب درست بوده. مثلا میگن چون چله میفته بهش. ولی دلیلش اینه بدن نوزاد فعلا آمادگی این همه سرصدا و آلودگی های مختلف رو نداره. از یه مسافرت طولانی اومده نیاز ب استراحت داره.
مارسممونه فقط عروسی نریم میگن براتازه عروس دوماد چله داره
والا اینا همش خرافاته
فقط چون بدنش حساسه میگن مراقب باشید
من شنیدم میگن نباید بچه رو بشوری بعد ده روز بشوری باید
بدنش ضعیفه نوزاد هر ویروسی رو ممکنه بگیره بیشتر برای همین میگن
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.