سلام علام رفلاکس چیه

۳ پاسخ

رفلاکس یعنی دهانه ورودی معده از حالت معمول یک مقدار شلتره و باعث میشه مواد داخل معده یا حتی اسید معده برگش کنه تو گلو و حتی دهن که اینکار باعث سوزش گلو یا سرفه میشه. علائمش از خفیف که همون جویدن در خواب(حالتش مثل دندون قروچه هست ولی انگار داره یه چیزی میجوه. تا سوزش گلو و ترش کردن تا شدید که برگشت کامل غذا هست. 90 درصد بچه ها از بدو تولد باهاش درگیرن و با بالا رفتن سن و به غذا افتادنشون معمولا بهتر میشه ولی گاهی میمونه براشون و حتی بزرگسالا هم گاهی باهاش درگیرن

دختر من سرفه های شبانه

بعضی بچه ها تو خواب دندون قروچه میکنن
بعضیا انگار چیزی تو گلوشونه گلو صاف میکنن مث سرفه اونطورن
بعضیا تو خواب خرخر میکنن یا خلط پشت حلق دارن
یا بیشتر بجه ها برعکس یعنی رو شکم میخوابن

سوال های مرتبط

مامان محیا مامان محیا ۴ سالگی