ختنه نکردن باعث عفونت ادراری و در آینده بیماری های مقاربتی میشه هیچ چیز بی حکمت نیست حتما ختنه ش کن
عفونت درمان داره مثل خود ما که عفونت میکنیم و دارو میخوریم خوب میشیم واسه hpvهم واکسن هست بیخودی بچه هاتونو ناقص نکنید من این کارو نمیکنم و خوشحالم میبینم کم کم مادر و پدر ها دارن آگاه میشن و این کارو نمیکنن بخصوص مردا بیشتر متوجه عوارض ختنه هستن الان همه بهداشتو رعایت میکنن و نیازی به بریدن اون همه عصب که پیام به مغز میبرن نیست
من انجام نمیدم،ولی برام سواله اینایی ک اصرار به عفونت دارند شما خانوم ها هم اگ بهداشت رو رعایت نکنید عفونت میگیرین غیر از اینه؟؟ دلایل منطقی بیارین ،من چندتاشو میگم بقیشم عزیزم خودت تحقیق کن،ختنه ریشه یهودی داره کلا ،باعث زود انزالی میشه ،رشدشو متوقف میکنه و هزاران سلول عصبی رو از بین میبرن،مهمتر از هرچیزی خدا هیچ چیزی رو بی دلیل نداده یه نفر به من بیاد بگ تو قرآن خدا گفته ختنه کنید کدوم صفحه و کدوم آیه،یکم مطالعه کنید اینقدر در حق پسرهاتون جنایت نکنید🙏🏻🌸💞
اره من نمیخوام ختنه کنم
همسر من معتقده خدا اون پوست رو الکی نداده که ما بِبُريم بندازيم دور. ختنه واسه اون قديما مناسب بوده كه به بهداشت فردي اهميت داده نميشده، نه اين دوره و زمونه. از طرفي هم ميگه بدون اجازه پسرم بدنش رو دست كاري نكنيم بهتره، بزرگتر شد و اگه خودش خواست اونوقت يه جراحي ميكنه.
منم نميدونم بايد چكار كنيم واقعا....
دیدم کسایی که اینجا میگن نه
ولی من قطعا زیر چهل روز ختنه میکنم
الان خارجیا هم به این نتیجه رسیدن که ختنه خیلی خوبه
من ختنه نمیکنم براش الان همسرم میگه ایکاش ماها هم انجام نمیدادیم ،اونایی هم که میگن نظافتو بهداشته والا خیلی از مردا ختنه هم میکنن سوزاکو بیماری های مقاربتی میگیرن مهم نظافته ،اونایی که میگن ادیان گفتن من میگم خلقت خدا رو دستکاری کردن جهالته
منم انجام میدم… تحقیقات تا اینجا به نفع ختنه کردن بوده… جلوگیری از عفونت ادراری و بیماری های hiv, hpv
عجیبه رویه چه نظریه ای میگین ختنه الکیه؟ میدونین چقدر رویه سلامت بچه تاثیر داره بزرگ بشه عفونت بگیره اون پوست رو اصلا همینجوری همنگاه کنی میفهمین اضافیه
من سر پسرم از بس همه گفتم۴ماهگیختنه کردم اگه الان پسر بود نی نیم قطعاتا ۷-۸سالگی ختنه نمیکردم…
چون خیلی زود آلت تناسلیشو تحریکمیشه و این یه معضل بزرگی شده تو این دور وزمونه
آره خیلیا ختنه نمیکنن
منکه ختنه میکنم بچه امو اگه خدا بخواد زردی نگیره و اذیت نکنه تا قبل چهل روزگی ختنه میکنم چون هنوز کوچیکه و زیاد غلت نمیخوره و میشه کنترلش کرد
دیگه هرکی صلاح بچه ی خودشو بهتر میدونه نظر هر کسی محترمه
صلاح مملکت خویش خسروان داند ایشالله که خیره برای شما هم
ختنه در دین اسلام به دلایل مختلفی انجام میشود که ریشه در سنت، بهداشت و تفاسیر مذهبی دارد. در اینجا به برخی از دلایل اصلی اشاره میکنم:
پیروی از سنت ابراهیم (ع): ختنه به عنوان یک سنت قدیمی و از اعمال پیامبران الهی، به ویژه حضرت ابراهیم (ع)، محسوب میشود. مسلمانان با انجام این سنت، خود را پیرو راه و روش پیامبران میدانند.
پاکیزگی و بهداشت: ختنه از نظر بهداشتی فوایدی دارد. معتقدند که ختنه باعث پاکیزگی بیشتر و کاهش احتمال برخی عفونتها میشود.
احکام فقهی: در میان فقهای اسلامی، در مورد وجوب یا استحباب ختنه نظرات مختلفی وجود دارد، اما به طور کلی به عنوان یکی از نشانههای مسلمانی و رعایت بهداشت فردی مورد تأکید است.
هویت اسلامی: برخی ختنه را نشانهای از هویت اسلامی و تمایز با دیگر ادیان میدانند
چرا اصلا تاحالا بهش فکر نکردم🙄
اصن کردن و نکردنش چ فرقی داره بهتره ینی؟ تو آینده ب مشکل نمیخوره؟
زنش بعدا نفرین نکنه منو!😂
من اصلا دلم نمیخواد اگ دست من بود نمیکردم
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.