همه جنینا دارن
تا ۶ ماهگی بسته میشه
اگه اون دکتر اکو احمق ترسونده شمارو نترسین من از متخصص قلب پرسیدم
من رفتم اکو دکتر بهم گفت همه بچه ها با قلب سوراخ به دنیا میان و دوسه ماه بعد از به دنیا اومدن دوتا دریچه کانل میشه و از هم جدا میشن و دلیل این که سوراخ هستش همین کامل شدن بعد از به دنیا اومدنه.نگرانی نداره و طبیعی هستش.
همه نوزاد و جنین ها قلبشون سوراخ هست ولی به مرور بسته میشه برای ۹۹ درصد
سوراخ نمیدونم ولی قلب فسقلی من دوتا لکه سفید داره گفت تجمع کلسیمه دنیا بیاد خود به خود رفع میشه
سوراخ قلب توی مراحل تکاملی جنین باید بسته بشه تو بعضی جنین ها به دلایلی نمیشه و باقی میمونه حتی توی اونا هم ممکنه بعد تولد تا یه سنی بسته بشه خودبهخود ولی تو بعضی کیس ها باقی میمونه که بسته به اندازش ممکنه درمانش جراحی باشه تو سنین مختلف
اون سوراخ برای همه نوزادها هست با فشار زایمان باید بسته بشه که برای بعضیا نمیشه .... برای بعضیا تا ۴۰ روزگی نوزاد بازه که بسته میشه اگه نشه دیگه خدای نکرده سوراخ میمونه
وزن پایین جنین یا نارس بودنش پسرمن۳۴هفته با ۲۶۰۰وزن بدنیااومد قلبش سوراخ بود گفتن با وزنگیریش درست میش شیرخشک دادم ۳ماهگیش گرفته شد
میگن از شیاف دیکلوفناک قلب سوراخ میشه شمااستفاده کردی
فک کنم تو اکو جنین نشون بده سوراخ رو
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.