فائزه جان، خیالت راحت باشد؛ هیچکدام از این میوههای خوشمزه در هفته ۳۵ بارداری ممنوع نیستند، اما چون در اواخر بارداری هستی و مشکل ورم پا هم داشتی، باید به چند نکته کوچک برای خوردنشان دقت کنی:
۱. **گوجهسبز:**
- **نکته مهم:** گوجهسبز را با **نمک زیاد نخور**. چون خودت ورم پا داری، نمک باعث میشود بدنت آب بیشتری نگه دارد و ورمت شدیدتر شود.
- همچنین خاصیت اسیدی دارد، پس اگر سوزش معده داری، در خوردنش زیادهروی نکن.
۲. **هندوانه:**
- اتفاقاً برای تو **بسیار عالی است**! هندوانه مدر (ادرارآور) است و به دفع مایعات اضافی بدن و کاهش ورم پایت کمک میکند.
- فقط چون قند دارد، اگر در طول روز شیرینی زیاد میخوری، مراقب حجم هندوانه باش.
۳. **زردآلو:**
- بسیار مقوی است و پتاسیم خوبی دارد که برای کنترل فشار خون و گرفتگی عضلات پا عالی است.
- فقط دقت کن که کاملاً رسیده باشد. زردآلوی نارس ممکن است باعث دلدرد یا نفخ شود.
۴. **ازگیل:**
- این میوه هم سرشار از ویتامین و فیبر است و مشکلی ندارد.
**توصیه نهایی:**
فائزه جان، در این هفتههای آخر (۳۵ هفته و ۵ روز)، معدهات بهخاطر بزرگ شدن پناه کوچولو فضای کمتری دارد. سعی کن این میوهها را در حجم کم و دفعات زیاد بخوری که دچار نفخ یا سنگینی نشوی.
**حتماً حتماً** میوهها را (مخصوصاً گوجهسبز و ازگیل) خیلی خوب و با دقت بشوی که آلودگی نداشته باشند.
نوش جانت و پناه کوچولو! 😊🍉🍑
من کامل این میوه ها رو از هوش مصنوعی پرسیدم براخودم ک ۳۵هفته۵روزمه
منم یه بسته بزرگ خودم خیلی خوشمزه هستش
طعمش چجوریه؟ به چه میوه ای نزدیک تره؟
نه بابا چه ضرری ما خونمون داره زیاد میخورم
من که میخورم 🤤
نه ضرر نداره منم چندسری خوردم خیلی خوشم میاد
ن عزیزم من خوردم نگران نباش بخور
نوش جونت منم خوردم
بابا من همش دارممیخورمحله چیزی نیس
نه من خیلی خوردم
چرا ضرر اخه بخور نوش جونت من کلی خوردم
مرسی که عکسشو گذاشتی ما نمیدونیم ازگیل چیه
همه باردارن خب یکی میبینه هوس میکنه در دسترسشم نیس چه کاریه
بخور نوش جونت
ن اگ قند نداری عالیم هست پر از ویتامین c
یکی دو تا بخور
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.