۲ پاسخ

حالا برعکس من اشتهام بسته میشه تاتموم کنم

♦️⁣چرا اغلب خانم‌ها در دوران عادت ماهیانه تمایل بیشتری به غذا خوردن دارند؟

🔹دوران عادت ماهیانه در زنان با تغییرات هومورنی متعددی همراه است و همین امر می‌تواند منجر به تغییراتی در خلق‌وخو و خورد و خوراک خانم‌ها شود. بسیاری اوقات حس گرسنگی افراد، کاذب و به دلیل افت قندخون است. از آنجا که در این دوران، خونریزی ممکن است منجر به بروز ضعف، سرگیجه، بی‌حالی و... شود، در این حالت، خانم‌هایی که دوران قاعدگی را می‌گذرانند و خونریزی دارند بیشتر دچار احساس گرسنگی می‌شوند و درنتیجه به خوردن غذا یا موادخوراکی شیرین روی می‌آورند.
🔹البته جدای از این مساله، در دوران عادت ماهیانه تغییرات هورمونی ایجادشده نیز از عوامل موثر در پرخوری است. به عبارت ساده‌تر، در دوران قاعدگی سطح هورمون‌های بدن خانم‌ها یعنی سطح استروژن و پروژسترون تغییر می‌یابد و همین مساله منجر به تحریک اشتهای فرد و افزایش تمایل او به خوردن می‌شود. علاوه بر این، اغلب خانم‌ها در دوران قاعدگی دچار تغییرات خلق و خو شده و عصبی هستند. خیلی از افراد زمانی که عصبی هستند، با خوردن به آرامش دست پیدا می‌کنند. از این رو خانم‌هایی که طی عادت ماهیانه عصبی هستند تمایل بیشتری به خوردن دارند

سوال های مرتبط