عصاره قلم چجوری درست میکنید؟

۴ پاسخ

قلم هاتو بزار توی یه قابلمه بزرگ توشو پر آب کن .داخل قابلمه چوب دارچین .هویج .سیر .پیاز .بریز بزار بعد به جوش اومدن تا جایی که کمی از ابش بمونه با در بسته قل بخوره .آخرم وقتی به این مرحله رسید قلم هاتو خارج کن ابشو از صافی رد کن مغز داخل قلمو دربیار له کن بریز داخل آبی که از صافی رد کرده بودی.بعد بزار فریزر یکم که خودشو گرفت بیار بیرون به اندازه قطعاتی که میخوای ببر جدا جدا بسته بندی کن بزار فریزر.هر موقع خواستی یه بستشو بردار و استفاده کن

اول قلم هاتو خوب بشور بریز تو قابلمه بزرگ باشه تا فضا داشته باشه بعد تا بالای قلم آب بریز بزار رو گاز جوش که اومد آبشو خالی کن دوباره بریز تو قابلمه آب بریز نمک و فلفل وچوب دارچین و سیر و برگ بو بریز با چند تا پیاز چهارقاچ کن بعد بزار ۱۲ ساعت با شعله ملایم روبه بالا کمی بپزه .بعد صاف کن و بریز تو قالب روغنشو جدا من ژله اش رو بسته بندی کن

ادویه و ایناهم هیچی نزن حتی نمک

برای بچه اگر میخای
چندتا پیاز
همراه قلما بزار چند ساعت بپزه آبش خیلی نمونه درشم بسته باشه بپزه
بعد توی قلما رو در بیار و میکس کن
اگ دوس داشتی از صافی رد کن و بریز تو ظرف یخ قالبی بزار فریزر

سوال های مرتبط

مامان 🌙نیلماه🎀 مامان 🌙نیلماه🎀 ۱۵ ماهگی
مامان مَهاْ🌛تودلی‌🩵 مامان مَهاْ🌛تودلی‌🩵 هفته بیست‌وهفتم بارداری
مامان 🩵دیار🩵 مامان 🩵دیار🩵 ۱ سالگی
مامان هـیـ☁را🧸 مامان هـیـ☁را🧸 ۱۳ ماهگی
مامان دیاکوجون مامان دیاکوجون ۱۵ ماهگی
مامان گندم🌾☺️ مامان گندم🌾☺️ ۹ ماهگی