امپول ریه چیه؟؟ به کیا دکتر میده؟؟ مزیت داره زدنش؟

۹ پاسخ

برای بلوغ ریه جنینه وقتی اگه ریسک زودرس به دنیا امدن داشته باشه برا مادر تجویز میکنن که بچه نیاز به دستگاه پیدا نکنه برا نفس کشیدن

والا دکتر من اصلاااا موافقش نیس

آمپول بتامتازون ۴ میلی گرمی میزنن مثلا امروز دوتا باهم داخل ی سرنگ میزنن ۲۴ ساعت بعد هم دوتا میزنن

اگه دکتر تشخیص بده بچه زودتر از موعدخودش به دنیا میاد طبق شرایط مادر ک میبینی دردو انقباض داره دکتر آمپول ریه که همون بتامتازون هست تزریق میکنه که ریه بچه تشکیل بشه

واسه کسایی که احتمال زایمان زود رس دارن

امپول ریه یه ماده است که باعث میشه اگه جنین زودتر از موعد دنیا بیاد بتونه زنده بمونه
کسایی که سابقه زایمان زودرس دارن یا سرویکس پایین و انقباض و ... دارن خیلی ها هم محض احتیاط میزنن

کسایی که ریسک زایمان زود رس دارن.
باعث میشه ریه جنین زودتر و بهتر تشکیل بشه که اگر به دنیا اومد مشکلی نداشته باشه

به هرکسی که احتمال زایمان زودرس داره میدن. بله برای کامل شدن ریه بچه و کم شدن احتمال خدایی نکرده از دست رفتن نوزاد یا دستگاه رفتنشه

منم چند بار فکر کردم بهش ک بزنم

سوال های مرتبط

مامان آیهان مامان آیهان هفته سی‌وششم بارداری
مامان حلماجون 🩷👧🏻🧿 مامان حلماجون 🩷👧🏻🧿 روزهای ابتدایی تولد