۸ پاسخ

زبان چیزیه که فراره ازالان یادم بگیره اگه هرروزتکرارنشه زودفراموش میشه الان براکلاس زبانم میگن سن ۸سالگی خوبه چون ۷سالگی باالفبافارسی اشنامیشه

خب عجلت چیه؟؟ منکه اصلا دوزبانه و اینارو قبول ندارم
کلاس زبانم از هشت سالگی میگن بفرستین

من مترجمی زبان خوندم یه استاد داشتیم میگفت از ۸ ۹ سال زبان‌ دوم یاد بگیرن بهتره چون باید اول زبان‌ اولشون فول بشه و خوندن نوشتن فارسی یاد بگیرن بعد برن برا انگلیسی

دلیلت برای یاد گیری چیه؟بهترین سن ۵ سالگی هست بفرستش کلاس

من که مخالفم که از این سن کم یه زبان دیگه به بچم یاد بدم. وقتی هنوز کلی چیز فارسی هست که یاد بگیره چرا عجله کنیم برای یه زبون دیگه؟ خواهرشوهرم مربی مهدکودک انگلیسیه، میگه خیلی از بچه های کوچیکی که میان اونجا، مثلا رنگای انگلیسی رو بلدن، ولی فارسیشون رو بلد نیستن!
تا وقتی حرف زدن و خوندن فارسی تکمیل نشده اگه یه زبون دیگه یاد بگیرن به نظرم گیج میشن و فارسیشون هم عقب میفته
کارتون انگلیسی دیدن هم واقعا به نظرم باعث میشه حتی از کارتون هم هیچی نفهمه. مگر این چه یه چیزی باشه واقعا واضح و خیلی ساده، یه سری کلمه و عدد و رنگ یاد بده.
الان مثلا پپا خوکه رو انقد دخترم دوست داره و کلی چیز ازش یاد میگیره. ولی زبون انگلیسیش رو یه بار دید، اصلا هیچی معلوم نبود و پاشد رفت اصلا!

با کارتون میتونید دو زبانه کنید
دو سال که از کارتون نگاه کردن گذشت بزاریدش کارگاه زبان بعد راحت و بدون هیچ چیزی می‌تونه انگلیسی صحبت کنه
حیف تو شهر ما کارگاه نداره

اتفاق خیلی خوبه کارتونا من برا پسرم میزارم بدونه اینکه باهاش تمرین کنم خیلی کلمه هارو یاد گرفته رنگارو

از کارتون های موزیکال انگلیسی دوست داره؟
پسر من ک فقط اونارو می‌بینه

سوال های مرتبط

مامان لیام مامان لیام ۳ سالگی
مامانا به نظرتون پسر من نیاز به گفتار درمانی داره؟
پسر من دو زبانه هست یعنی از اول براش کارتن های انگلیسی گذاشتم و چون باباش باهاش انگلیسی حرف میزد الان بیشتر انگلیسی حرف میزنه تقریبا ۵،۶ تا شعر انگلیسی رو بلده و تو روزمره وقتی مثلا میخواد بگه کفشم رو بده فقط منظورشو میرسونه میگه شوز شوز،اگر ببینه ما حواسمون نیست میگه کفش ،
(منظورم اینه کامل نمیگه کفشم رو بده)و متوجه شده ما فارسی حرف میزنیم.
،
بیشتر کلمه هایی که به کار میبره فارسیش هم میتونه بگه و اگر متوجه بشه که ما حواسمون نیست سریع فارسی میگه.
اما من الان میبینم هم سن و سالاش کاملا حرف میزنن ولی پیر من هنوز یک کلمه ای فقط منظورشو میرسونه یعنی مثلا همه ی کلمه های جمله (مامان بریم پارک ؟)رو میتونه بگه اما جمله بندی نمیکنه.
یعنی هنوز جمله بندی نمیکنه(اینم بگم نوه های سمت خانواده همسرم خیلی دیر حرف میزنن تقریبا ۴،۵ سالگی مسلط میشن)حالا لیام که این وسط داره دو زبانه هم میشه،
یادداشت کردم ۲۰۰،۳۰۰ کلمه فارسی رو هر روز به کار میبره اما جمله بندی نمیکنه اما دایره لغات انگلیسیش بیشتره.
دو سه تا شعر فارسی و لالایی هم میخونه.
به نظرتون نسبت به سنش و دو زبانه بودنش کمه؟