سندروم داون تا چند ماهگی مشخص میشه ؟

۸ پاسخ

خدایی نکرده اگ این مشکل پیش بیاد از چهره اش مشخصه چون همه شون شبیه هم هستن چرا این سوالو پرسیدی عزیزم؟ این فکرا آدمو داغون میکنه

از همون اول از حالت صورت مشخصه

از وقتی به دنیا میاد قشنگ معلومه

بدو تولد

قیافه
گردن
کف دست و انگشت کوتاهه

۱۲ هفته ان تی بخاطر همینه

بدو تولد مشخصه اگه تو غربالگری ها معلوم نشده باشه

از حالت قیافه از بند انگشتا از 18 و 81کف دست

سوال های مرتبط

مامان نیکا💕 مامان نیکا💕 ۱۰ ماهگی
به عنوان یه مادر که پسرش سندروم داون داره .

درباره نشونه های نوزاد سندروم داون چندتا نکته مینویسم واسه بالا بردن اطلاعات عمومی... قصد نگرانی و وارد کردن استرس ندارم ... فقط بدونید همه چی دست خداست و توکل بر خودش باشه♥️

مورد اول : سنوی NT و آزمایش غربالگری فقط ۷۰ درصد میتونه صحیح باشه در اوج خوش‌بینی... پس اگر نگرانید و سابقه ای دارید حتما آزمایش خون سلفری یا امنیوسنتز بدید که ۹۹ درصد صحیحه.

مورد دوم: ممکنه تمام آزمایشات و سنوها بچه رو نرمال نشون بده ولی بدو تولد بچه سندروم داون بدنیا بیاد. چون فقط سلفری و امنیوسنتز مشخص میکنه.

مورد سوم . کلا ۳ مدل سندروم داون وجود داره در دنیا
مورد اول که ۹۴ درصد سندروم ها رو شامل میشه حاصل جهش ژنی و کاملا اتفاقی و شانسی(مثل پسرم ) ...یعنی کروموزوم شماره ۲۱ که کوچکترین کروموزوم هم هست هنگام تقسیم سلولی اولیه بجای ۲ نسخه کپی ۳ نسخه کپی بوجود میاد و بدین ترتیب تمام سلول های بدن جنین ۴۷ کروموزومی میشن .
یعنی ۲۳ تا از مرد ۲۳ تا از زن .... بچه سالم ۴۶ تا کروموزوم داره اما بچه داون ۴۷ تا داره ... بهش میگن تریزومی ۲۱
ادامه اش در کامنت ها 🌷