ت هفته من میشه باقالی خورد

۸ پاسخ

نخور اصن من خوردم فشارم انقد اومد پایین حالم بد شد

بله، فاویسم (G6PD deficiency) یک بیماری ژنتیکی و ارثی است.

🔬 فاویسم چگونه به ارث می‌رسد؟

فاویسم به صورت وابسته به کروموزوم X (X-linked) منتقل می‌شود.

یعنی چه؟

ژن معیوب روی کروموزوم X قرار دارد.

پسرها چون فقط یک کروموزوم X دارند، اگر ژن معیوب را دریافت کنند حتماً بیمار می‌شوند.

دخترها چون دو کروموزوم X دارند، اگر یکی از آن‌ها معیوب باشد معمولاً ناقل هستند و علائم کمتری دارند، مگر اینکه هر دو X مشکل داشته باشد.

چه کسانی آن را منتقل می‌کنند؟

مادر ناقل می‌تواند آن را به پسر بدهد (پسر بیمار می‌شود).

پدر بیمار می‌تواند ژن را به دختر بدهد (دختر ناقل می‌شود).

نکته مهم

فاویسم به صورت اُکتسابی ایجاد نمی‌شود؛ یعنی از محیط یا غذا یا دیگران گرفته نمی‌شود—فقط ژنتیکی است.

نه نخور من دو سه دونه خوردم بچم فاویسمی به دنیا ا ومد

کم خونی میارع

وای منم خیلی دلم میخادبخورم نمیدونم چرانبایدبخوریم کاش یکبار میشد

خوردن زیاد هرچی ضرر داره

نه عزیزم کلا تو بارداری ضرر

باقالی تو بارداری ممنوعه

سوال های مرتبط

مامان Kian💙karen مامان Kian💙karen روزهای ابتدایی تولد
مامان Kian💙karen مامان Kian💙karen روزهای ابتدایی تولد
مامان خداداد مامان خداداد هفته سی‌وششم بارداری
مامان هیراد👶🐣 مامان هیراد👶🐣 ۶ ماهگی
مامان سلین🥹😍 مامان سلین🥹😍 هفته بیست‌وپنجم بارداری
مامان توت فرنگی مامان توت فرنگی هفته نهم بارداری
مامان مامان دوقلوها😍 مامان مامان دوقلوها😍 ۸ ماهگی
مامان Hakan مامان Hakan هفته یازدهم بارداری
مامان جوجو امید🐣 مامان جوجو امید🐣 هفته بیست‌ودوم بارداری