خانمایی ک بلدن جواب آزمایش اسپرم همسرم چطوره

تصویر
۴ پاسخ

اگ سونو نداده حتما سونو کالربیضه بدن،شکلشون میتونه مشکل واریکوسلم باشه
البته اگ لازم باشه دکتر میگن

مشکلاتشو میگم عزیزم
مورفولوژی (Morphology = 1%)
این مهم‌ترین نکته آزمایش توئه.
نرمال باید بیشتر از 4% باشه، ولی برای تو 1% ثبت شده.
یعنی درصد زیادی از اسپرم‌ها شکل طبیعی ندارن.
مشکل‌های شکلی هم تو گزارش دیده میشه:
سر غیرطبیعی (amorphous, vacuolated)
گردن ضخیم یا خم
بعضی ایرادهای دم
📌 این وضعیت اسمش هست: تراتوزواسپرمی (Teratozoospermia)
تحرک عالی (Grade A) صفره
Full (Class A) = 0% یعنی اسپرم‌هایی که خیلی سریع و مستقیم جلو میرن نداری.
البته چون Grade B = 31% هست، هنوز حرکت پیشرونده داری، پس کامل منفی نیست.
تجمع اسپرم (Aggregation = 1+)
یعنی کمی چسبندگی بین اسپرم‌ها هست که می‌تونه حرکت رو سخت‌تر کنه. معمولاً خفیفه ولی اگه با عفونت یا التهاب همراه باشه مهم میشه.
سلول‌های التهابی خفیف
WBC: 2–3
مقدار کم گلبول سفید دیده شده → ممکنه نشونه التهاب یا عفونت خفیف باشه (نه شدید).

یکمیش حرکتش پایینه باید بره بالا ولی شکلش واقعن ضعیفه

مورفولوژی 1ک‌باید بالای4باشع

سوال های مرتبط

مامان آیلین مامان آیلین ۴ ماهگی
چشم انتظار چشم انتظار قصد بارداری
مامان قلب مامان مامان قلب مامان هفته دهم بارداری
متی متی قصد بارداری
مامان نیلا مامان نیلا هفته هجدهم بارداری
مامان 🤎🧸 رادین و آرتین 🧸🤎 مامان 🤎🧸 رادین و آرتین 🧸🤎 روزهای ابتدایی تولد
مامان هلو مامان هلو هفته هشتم بارداری