۱۰ پاسخ

بما گفتن بچه توی شکم‌مادر‌جمع هسته وقتی بدنیا میاد هی میبینن دستوپاشو میکشه بدنش درد میکنه ببندی اروم میشه میخابه

بچه ی من خیلی دستشو تو خواب تکون و از خواب بیدارمیشه قنداقش میکنم طولانی تز و راحت تر میخوابه

الان با پتو دورپیچ قنداقش کردم دستاشو بستم تکون نخوره.‌ تا بخوابه از ظهر ی سره داره نق میزنه.. پاهاشو نبستم

اره عزیزم تا 3یا4ماهگیش روژس دوبار سه بار قنداق کن اگه قنداق نکنی تکون میخوره ازدست پای خود ش هی میترسه هس توخواب میترسه اگه قنداق باشه خیلی راحت میخوابه اگه باورت میشه من تا یک سالگی قنداق میکردم تا قنداق نمیکردم نمیخوابید این یکی رو هم قنداق میکنم

صاف شدن دست و پای بچه و از حالت جنین وار در اومدن
اگه تو خواب می پره و بد خواب میشه هم خیلی موثره

من از مادربزرگم می‌شنیدم میگفت یک راحت می‌خوابه مهمتر اینکه بچه پاهاش راست میشه کج و کوله و پرانتزی نمیشه
البته اگر اونجوری که ما قنداق میکنیم منظورته.

یکی از مواردی که برای بچه اول به شدت بهم کمک کرد برای خواب و کولیک و ... همون قنداق کردن بود .
البته پاهاش رو نمی بستم ، فقط دستاش که تو خواب نپره .

اینسری هم انشالله حتما انجامش میدم .

فوایدشو نمیدونم ولی خودم میخوام تا۴۰ روزگیش قنداقش کنم
وقتی باز میخوابونمش همش نق میزنه دستو پاشو جمع میکنه و کش وقوس میاد ولی وقتی قنداقش میکنم آروم و راحت میخوابه

منم‌ میخوام بدونم

میگن بچه راحت میخوابه شب و

سوال های مرتبط