مامانا من آزمایش گلوکز ندادم..بنظرتون مشکلی داره؟

۹ پاسخ

سلام عزیزم
ببین آزمایش خون چکاپ کلی بارداری دادی توی سه ماهه اول، قبل ۱۳ هفتگی مثلاً.
اگر داده باشی ، یه آیتم هست دکترت اونو میبینه و تشخیص میده که نیازه توی ماه های بالاتر آزمایش قندخون مجزا بدی یا ندی.
یه بند آزمایش چکاپ هست Hba1c، یعنی متوسط قندخون سه ماهه،اگر این عدد نرمال باشه دکترت آزمایش قندخون رو معمولاً ازت نمیخواد مگراینکه علائمی از خودت بگی که مشکوک بشه به دیابت بارداری.

حالا این hba1c چیه:👇🏻
وقتی گلوکز خون به هموگلوبین میچسبه،طول عمر هموگلوبین سه ماه هست، اگر این میزان توی سه ماه بیش از حد نرمال باشه، اون وقت مشکوک میشی به دیابت بارداری.
کساییکه در معرض دیابت باشن دوباره سه ماه بعد چک میشن با همین آزمایش جدا گلوکز خون که شما گفتی .

باید حتمابدی عزیزم
شاید خدایی نکرده قندت مشکل داشته یاافت قندداشته باشی یا یکم بالاباشه تا۲۸هفته فرصت داری

نه خودت قند خونتو چک کن با دستگاه

تا۲۸هفته زمان داری انجام بده حتما

چرا؟خییلی مهمه

تا ۲۸ وقت داری حتما برو خیییلی مهمه

حتما بده

باید چک بشی

چرا خیلی چیزای مهمی چک میشه ک برای خودت مشکلی پیش نیاد

سوال های مرتبط

مامان شنگول و منگول مامان شنگول و منگول هفته بیست‌وهشتم بارداری
فرزانه عزیزیان فرزانه عزیزیان قصد بارداری
مامان جیگروووو♥️ مامان جیگروووو♥️ ۵ ماهگی
مامان ابنبات قندی 🩷🍭🎀 مامان ابنبات قندی 🩷🍭🎀 هفته سی‌وششم بارداری