وای باورم نمیشه ، چه عادت زشتی 😢 در کل تااین حد اسراف اصن خوب نیس متاسفانه ، چراباید اونهمه غذا بیارین سر سفره که چندین پرس اضافه باشه؟!
یعنی شما بعد از چندسال مهمون داری و خونه داری نمیدونی چقدر غذا باید توی سفره باشه؟در حد دو نفر اضافه بگیر نه آنقدر که هرکس سه چهار پرس ببره
اضاف نگیرید وقتی مهمون داری مگه اینکه پولتون اضافس گناه داره این همه هزینه زحمت میفتی ، ایقد مهمون نباید پرو باشه خب آدم خودش ناهار شام بعدیش میخوره مگه نذری باشه ببرن
بنظرم مشکل از این رسم و رسوم شماست
اگه شما اون غذا اضافه ها رو برای خودتون گرفتین دیگه چرا میذارین جلوی مهمون ؟ینی چی که همه غذا کشیدن سفره خالی نمونه ؟خب غذا که بی نهایت نمیشه هر کی میکشه تو بشقابش تو دیس کمتر میشه مقدارش
اگه میخوای سفرت رنگین باشه کنار غذا سالاد،دوغ نوشابه دسر چه میدونم از این چیزا بذار نه که ۲۰ پرس غذا اضافه بگیری
والا چی بگم،اونا خودشون باید درک اینوداشته باشنکه زشته چرا باید غذا رو ببرن خونشون،ولی چرا خودت غذا درست نمیکنی؟اگه میخای غذای حاضری بدی خب دعوتشون کن رستوران شما که پول اون همه غذا رو میدین،دعوت کن رستوران خونه ت هم کثیف نمیشه
عزیزم غذا ک میگیرید تو ی قابلمه جدابکشید بزارید کابینت اگه کم اومد باز بکشید دیدی کم نیومد اصن حرف قابلمه رونزنید پرسیدن هم بگید ایندفه اندازه گرفتم خواهرته دیگه بین شما ک این حرفا نیست ناراخت شد هم بزار بشه اومده مهمانی کیسه خلیفه نیست ک بخوره وببره 🤐من یدونه دخترم ولی تاحالاازخونه مامانم ی بطری اب هم نیاوردم خجالت میکشم بااینکه خودشون همه چی میخرن میارن یامیدن میگن ببر ولی میگه ن نیاز ندارم خودمون داریم خجالت میکشم حقیقتش
اونام نبرن پیش شما خراب میشه مگه ۲رور بیشتر میشه غذای مونده خورد گرم کرد
بعد جمع کردن سفره سریع جمع کن غذاها رو میفهمن دوست نداری ببرن
یا بگو مستقیم یا غیرمستقیم تو حرفات که شوهرم ازاین کار بدش میاد
وا یعنی چی سفره خالی بمونه خب سالاد و نوشابه و دوغ و ژله و این چیزا بذار ک خالی نمونه بیچاره شوهرت واقعا
من خودم غذا میپزم همیشه ب تعداد هر نفر یک لیوان برنج خیس میکنم و س تا لیوان اضافه برای دیس سر سفره
همیشه غذام اندازه و سفرمم با مخلفات کنار غذا رنگی و پر نشون میدم
تازه غذا اضاف بیاد خودم میریزم تو ظرف میگم زیاده حیفه بمونه ببرید با خودتون
چ دلیلی داره ۱۰ تا مهمون داری مثلا ۲۰ غذا سفارش بدی مهمونیه نزری ک نیست خب ۱۰ تا سفارش بده میخوای بمونه خودتون بخورید فردا فردا سفارش بده همتازس هم بقول خودت پول شوارت نمیرا بابت نهار فردا اونا بعدم ناراحت بشن هم مهم نیست این کار بی ادبانه ترین کاریه ک مهمان میتونه بکنه من باشم اول سفارش نمیدم به تعداد میدم ، دو اینکه میگم وای رفتیم جای مهمانی بقیه مهمان ها اینکارو کردن اه اه چ زشت و چیپ شاید به خودشون اومدن ولی در کل اشتباه از خود شماست .
😐😐😐🤔
هر وقت غذا رسید خونه بگیر دستت ببر آشپز
توکه میدونی اضافه هستم یه چندتا بزار یخچال جلوشون بگو شوهرم گفته اضافه سفارش دادم چندروز راحت باشی
آشپزی نکنی
ولی خب کمتر بگیر نهایت ۳پرس اضافه
هروقت نخواستی آشپزی کنی تازه سفارش بده
عزیزم زیاد نگیر بگو شوهرم گفت نفری یکی کافیه
شما هم میرین خونه خواهرتون با خودتون بیارین.
منم اگه اضافه بیا ب اندازه ی وعده برمیدارم بقیه رو میدم ببرن
خب عادت بیاد دستت ایقد زیاد نیاد ک بخان این همه ببرن دو سه دست اضاف بگیر ک فقط کم نیاد ن اینکه ایقد زیاد بیاد ک ببرن
بگی نبرید ناراحت میشن به نظرم زیاد نگیر این دفعه. یا موقعی که خواهرات میان زیاد نگیر
خودت سرغذا باش از قبل اینکه بیان یا سر ریختن به تعداد یکم بیشتر دیگه چهار پرس چه خبره
ماهم غذا زیاد بیاد هرکسی برا خودش یکم میبره خونه😂
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.