عزیزم ن محبت صد خوبه ن جنگ و دعوای همیشگی ی نصیحت خواهرانه همیشه اخم لبخند تشویق و تنبیه در کنار هم معنی پیدا میکنه منظورم از تنبیه زدن و اینا اصلا نیس هر کس ی مدل تنبیه داره حرف نزدن محروم کردن و ...و وقتی کار بدی انجام داد اخم کردی تنبیه کردی باید بگی من تو رو دوست دارم ولی این کارتو دوست ندارم حس کنه همیشه دوستش داریم ولی ی موقهایی از ی سری کارشون خوشمون نمیاد اینجوری هم تربیت درست پیش میره هم حس نا امنی و کم دوست داشتن ندارن فردا و فرداها در مدرسه و دانشگاه دیگ محبت مطلق نیس اخم هست دوست داشته نشدم هست دوست پیدا نکردن هست و خیلی چیزا اینجور بچه ها در اینده اسیب بیشتر میبین و همش دنبال تایید دیگرانند امیدوارم منظورمو رسونده باشم البته طبق پیام های شما خوندم این چند وقته شما ی مادر بسیار عالی و صبور و درجه یک ب ای ایهان و ارشا جان هستین
روحیه حساسی داره
روی اعتماد بنفسش هم کار کن
قرار نیست همه رو راضی نگهداره از خودش که
نزار عادت کنه حال خوبه بقیه حالشو خوب کنه
باید حال خودش اولیت باشه
فک کنم مربوط به سنشونه ما هم شرایط شما رو داریم
گاهی پسرم میگه من تورو دوست ندارم همه بهش میگن از این مادر مهربونه تر و صبور تر کجا پیدا می کنی
یا میگه مامان دوسم داری؟ بغلم کن بوسم کن
فکر کنم نیاز به دیده شدن دارن توی این سن و ما هم باید با یه عکس العمل کوتاه و آروم برطرفش کنیم
خلاصه تنها نیستی
دقیقا دختر منم همینه
بزرگترین چالش زندگی منه
یکی ندونه فکر میکنه ایقد سرش داد و بیداد میکنیم اینجور حساس شده
قرار مشاور داشتم قبل عید که خورد به جنگ کنسل شد موند بعد تعطیلات ببینم شرایط چجوری میشه
چقدر شبیه به منه شرایطت عزیزم
دختر منم دقیقا همینجوریه
این دختر منه ک
والا موندم منم
من پیگیر شدم گفتن الان مرکز توجه هستن و تمام تقصیر هارو به خودشون میگیرن
اسو هم همینه سریع میپرسه مامان عصبانی شدی؟ و بسیار روحیه حساسی داره
در حدی که حتی یه چیز سختی ازم بخواد من به شوخی میگم چشم قربان ناراحت میشه که باهام بد صحبت کردی
واقعا ایراد از ماست؟ یا مال سنشون هست؟
پسر منم همینجوره، شرایط خونمون هم همینجوره دقیقا، اون محبت هر روز هم دقیقا همینجوره
جدیدا یکم اخم به بچه کوچیکه هم بکنم پسر بزرگم میگه مامان من و بابا و داداش دوست داری یا نه؟ نه تنها خودش بلکه به علاقم نسبت به بابای و داداشش هم مردد میشه😁
عزیزم بچه های الان اون حس واقعی ماهارو درک میکنن و میفهمن شاید اون دوست دارم هایی که بهش گفتین رو باید ی جوری عملی هم براش انجام میدادین تا بفهمه و خودش این قضیه رو درک کنه که عه منو چقدر دوست دارن .وقتی شما مدام این هارو با حرف بیان میکردی معلومه که بچه اگه ی روز نشنوه باخودش میگه پس دوسم ندارن .
عزیزم بچه همه چیز رو باید به اندازه بفهمه اخم دعوا بحث عشق محبت تا در آینده اگر تو اون موقعیت قرار گرفت بدونه چیکار کنه .
شما داری همه چیز رو گل و بلبل جلوه میدی دوروز دیگه این بچه تجربه تحمل ی قهر یا ی اخم رو تو زندگیش نداره .
منظورم کتک و داد و بیداد نیست ها
پسر منم خیلی حساسه مثلاً چند روز پیش به همسرم گفتم عشقم گفت چرا به من نمیگی عشقم پس من آشغالم بدرد نمیخورم یا مدام میگه منو دوست نداری فکر کنم تو این سن طبیعی باشه
بچه های منم خیلی حساسن نمیدونم چیکار کنم،،، یعنی هرروز میان مارو بغل میکنن میگن دوست دارم و از این حرفا ، نمیدونم انقدم زیاد ابراز احساسات درسته یا نه
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.