معمولا اونایی که با وزن بالاتر بدنیا میان بعد هم وزنگیریشون بهتره و بهتر رشد میکنن، حالا استثنا هم وجود داره مثلا ممکنه یه بچه ای زود بدنیا بیاد وزنش کم باشه و بعد رشدش خوب بشه که اگر سر وقت بدنیا میومد قطعا با وزن بالا بود ولی منکه توی فامیل دیدم هر بچه ای به موقع بدنیا اومده و وزنش کم بوده بعدم همونطور با وزن کم پیش رفته و هر کدومم وزنش از اول خوب بوده بعدم خورد و خوراکش بهتر بوده و رشد بهتری داشته
من بچه اولم ۳۴۰۰ بود شکمم هیچ تغییر نکرد ولی دومی ۳۸۰۰ شکمم ترک برداشت پوستش شل شد متاسفانه.خیلی پر خوری میکردم میگفتم بچم خوب رشد کنه البته ب توصیه مادر شوهرم
این هم که میگی اکثرا دنبال وزن گرفتن جنین هستن به خاطر این هست که بعد از تولد نیاز به دستگاه رفتن و شیر خشک و …. نداشته باشن
وگرنه وزن پایین یه دردسر داره وزن بالا هم یه دردسر دیگه مخصوصا زایمان طبیعی
اصلا نباید مقایسه کرد
من پسرم ۳۲۰۰ دنیا اومد الان خوبه نسبت به همسناش
دوقلوهام ۲۳۰۰ و ۲۷۰۰ بودن تولدشون وزن گیریشون نرماله
هیچکدوم برتری نسبت به اونیکی ندارن
فقط بچه ای که وزن کمتری داره موقع تولد برای شیر خوردن هم ضعیف تر ممکنه باشه مثلا قندش بیاد پایین و نیاز به دستگاه باشه و …
تغییرات مادر هم بستگی به ژنتیک خودش داره نه وزن بچه
خواهرم دو تا بارداری به فاصله ی ۱۲ سال داشت اولی با وزن ۳ کیلو دنیا اومد دومی با وزن ۳۸۰۰ سر هر دو هم تغییرات بدنش خیلی زیاد بود
من به فاصله ی ۶ سال زایمان هام بود تغییراتم به اندازه خواهرم نبود با اینکه بارداری دومم دو قلو بودن و…
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.