من پیش یک پزشک خیلی حاذق قدیمی رفته بودم گفت که پیشنهاد ما پزشکا برای شروع غذای کمکی چهارماهگی هست و پیشنهاد بهداشت شیش ماهگی
ما میگیم چهارماهگی چون خیلی از مادر ها توان اینکه ۶ماه فقط به تنهایی غذای بچه رو با شیر خودشون تامین کنند ندارند و در سن کم دچار پادرد و استخون درد و مشکلات دندون میشن
خصوصا مادر هایی که بچه زیاد میخوان
از طرفی بچه هایی که رفلاکس و کولیک دارند و خوب وزن نگرفتن با شروع غذای کمکی بهتر جون میگیرن
ولی خب شما باید به بچه خودت نگاه کنی که معدش توان هضم غذای کمکی رو داره یا نه
باید نظر دکتر باشه.بهتر اینه ۶ماهگی باشه
اگه رفلاکس داره باید شروع کرد و با نظر دکتر
هرکس سرخود میده به بچهش ضرر رسونده
در اصل اگر بچه با شیر مادر خوب داره وزن میگیره و مادر هم توانایی تولید شیر داره از ۶ ماهگی به بعد بهتره
ولی اگر وزندهی بچه پایین باشه یا مثلا شیر مادر کم باشه و این مسائل زودتر از ۶ ماه هم اوکیه
تو آمریکا بچ هاشون از ۴ ماهگی شروع میکنن
من شیرم کمه شاید چهار ماهگی شروع کردم
نه اصلااا
اگه وزن گیری خوبی داره از پایان شش ماهگی باید کمکی شروع کنی
من پسرم بردم بهداشت چون شیر نمیخورد
گفت از چهار ماهگی میشه کمکی بدین
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.