۱۳ پاسخ

عزیزم‌ حرفت‌ درست. ولی‌ همین‌ شیرخشک‌ هم‌ شکر‌ داره‌ نباید‌ استفاده‌ بشه‌‌

اصلاً درک نمی کنم چرا به بچه زیر دو سال بیسکویت باید داد جز ضرر هیچی نداره

👌👌👌👌👌

👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻 دقیقا و باید مراقب بقیه هم باشیم

باید اسمشو بزارن بیسکوویت نامادری😉

نظرت درمورد سرلاک ها چیه عزیزم؟🥲

اتفاقا میخواستم برای اولین بار تست کنه آوا بیسکویت رو مرسی ک گفتی🌹

ازین بیسکوییت خارجیا چی

راسش من گاهی میدمش مخصوصا وقتایی ک بیرون‌میریم بهونه میگیره نمیمونه تو کالسکه بدونه میدم دسش باهاش سرگرم میشه

من تو فرنیش خرما میریزم اونم ضرر داره ؟؟؟؟؟؟؟؟

من نه بیسکوییت دادم و ن نبات اشتهاش هم خوبه
فقط تایم دندونش بدغذاشد ک برطرف شد

واقعا حرف خوبی زدی عزیزم🙏🏻

باز بچه من اتفاقا غذا و میوه و نون خیلی دوست داره ولی بعضی وقتا عشقی بيسکوئيت مادر میدم میبینم اونقدر علاقه ای بهش نداره

سوال های مرتبط

مامان نیک مامان نیک ۱۱ ماهگی
سلام مامانا❤️ درباره این بیسکوییت ها و سرلاک ها یه نکته ای میخواستم بگم،
چون‌ خیلی مامانا دیدم با خیال راحت به بچه هاشون میدن به دلیل اینکه روی بسته‌بندی‌شون نوشته شده «مناسب کودک» یا «غنی‌شده با ویتامین‌ها»…
اما یک نکته مهم که معمولا بهش توجه نمیشه اینه که تمام این محصولات شکر دارن..

حالا شکر برای بچه ها چه ضررهایی داره؟!

* ذوقتی کودک از ابتدا به طعم‌های شیرین عادت کنه، در آینده تمایل بیشتری به خوراکی‌های ناسالم پیدا می‌کنه و غذاهای طبیعی مثل میوه و سبزیجات براش جذابیت کمتری دارن.

* حتی در سنین پایین، مصرف مداوم مواد قندی می‌تونه باعث آسیب به دندان‌های شیری بشه؛ مخصوصاً وقتی این خوراکی‌ها به‌صورت میان‌وعده‌های مکرر داده میشن.

* شکر باعث افزایش سریع انرژی و سپس افت ناگهانی اون میشه. این موضوع می‌تونه به بی‌قراری، بدخلقی یا خستگی کودک منجر بشه.

* مصرف مداوم شکر از کودکی، یکی از عوامل مهم در شکل‌گیری عادت‌های غذایی ناسالم و افزایش خطر اضافه‌وزن و مشکلات متابولیک در سال‌های بعد زندگیه.

❤️ پس به‌جای بیسکوییت‌های شیرین و سرلاک ها خیلی بهتره که از گزینه‌های سالم‌تر مثل میوه تازه و سبزیجات استفاده کنید.

❤️ هر محصولی که برچسب «مخصوص کودک» داره لزوماً بهترین انتخاب برای سلامت کودک نیست
مامان زینب کوچولو🪻🦋 مامان زینب کوچولو🪻🦋 ۱ سالگی
مامان نیک مامان نیک ۱۱ ماهگی
امروز نیک برای اولین بار خرما خورد😍
چرا تا الان ندادم؟!

چون وقتی بچه غذای شیرین بخوره (ممکنه) زیاد تمایلی به غذاهای دیگه نداشته باشه و بدغذا بشه برای همین میخواستم همه طعم ها رو بچشه غذا خوردنش روال بشه و بعد چیزهای شیرین رو کم کم امتحان کنم (من میوه میدادم اما خرما از‌ میوه ها شیرین تره)

*یعنی همه بچه هایی که خرما خوردن بدغذا میشن! قطعا نه! این فقط احتماله و من میخواستم پیشگیری‌ کنم.

*یعنی‌ شما که خرما و شیره و… دادی اشتباه کردی؟! قطعا نه! چون هر کسی بستگی به شرایط و علمش بهترین تصمیم رو‌ برای بچه ش میگیره

* برنامه م اینه که هفته ای ۲تا۳بار فقط وعده صبح بهش خرما یا شیره بدم..
(وقتی‌ عصر و شب به بچه ها قند بدین باعث میشه هایپر و بد خواب بشن

*درباره‌ بیسکوییت و نبات و.. که قبلا گفتم، هیییچ خاصیتی که نداره برای بچه کلا ضرره و طبق تحقیقات جدید ‌قبل از ۲سالگی ممنوعه (قبلا میگفتن یکسالگی)

* من سعی میکنم نکات تغذیه ای در حدی که بلدم باهاتون به اشتراک بزارم پس‌مرسی‌ که‌ با اطلاعات مامان بزرگی‌ گارد نمیگیرین😅❤️)
مامان کیارش مامان کیارش ۱۴ ماهگی
سلام مامانا
راستش خواستم بعد از ۴ ماه تجربه خودمو از شروع غذای کمکی اینجا بنویسم حتی اگر بدرد یک نفرم بخوره واسم ارزش داره
من از روز اول با برنامه غذایی ترکیبی پوره و blw شروع کردم و اصلا تا این لحظه به کیارش فرنی ندادم همه ی مواد غذایی ها طبق جدول تست کردم ۲ ماه اول عالی بود خیلی خوب میخورد و مشتاق بود ولی حدودا ۱ ماه یا نمیخورد و یا در حد ۲ قاشق میخواستم بگم اصلا نگران نباشین و یادتون باشه این غذای کمکیه در واقع دارن با مواد غذایی آشنا میشن پس شما فعلا تا ۱ سالگی تمرکزتون رو شیرشون باشه برای بچه ها ممکنه علت متفاوت باشه ولی واسه کیارش علت غذا نخوردنش دندون در آوردن بودن حتی خوابش و هم بهم ریخت
علت اینکه اینو اینجا نوشتم اینه که به بچه ها غذای مقوی بدین و اینکه یکسری از خانم ها مینویسن که به بچه ها غذای سفره میدن اینا اصلا نباید نمک بخورن ادویه مجازه شما واسه هر ادویه ای ۱ روز میتونید تایم بدین برای تست حساسیت من لیستشو اینجا میذارم واستون