پسر من چون کاملا حرف میزنه و همه چی رو میفهمه راحت تونستم از پوشک بگیرمش
یعنی در عرض دو سه روز دیگه قشنگ جیش و پی پی رو گفت
به نظرم فقط نکتش اینه که بچه کامل حرف بزنه همین
من با خودم میبرمش اولا میدید داداشش میره اینم میرفت خودش از پوشک گرفته شد
من یه مدت زمستون یکی دوساعت بازش میذاشتم که آمادگی داشته باشه بعدازاوایل اسفندیهوگرفتم جیش رو خبرمیکردولی پی پی رونه میکردتوشلوارش ظهرهاقبل خواب جیششومیگربتم پوشک نمیکردم ولی شبا پوشک میکردم بعداز۱ هفته دیدم جاش خشکه شبهاهم پوشک نکردم الان دوسه روزه پی پی روهم میبرم میکنه دیگه شلوارشوکثیف نمیکنه میتونی برچسب براش بخری بگی هربارکه جیش وپی پی روبگی وتودستشویی بکتی یه دونه برچسب جایزه میدم بچسبونی رودیواردستشویی یا آدامس یا پاستیل جایزه میدم
ببین عزیزم اول باید ببینی آمادگی داره یانه؟
مثلا پوشکش شب تا صبح خشک باشه یا ۳، ۴ ساعت پوشکش خشک باشه
اونموقعه از پوشک بگیر و وقتیم گرفتی دیگه پوشکش نکن که خیلی پسرفت میکنه
روز اول هر یه ربع یا نیم ساعت ببرش دستشویی
قبل خواب و بعد بیدار شدن و چند دقیقه بعد آب خوردن ببرش دستشویی
اگه دستشویی نکرد خودت جلوش انجام بده
تشویقش کن، براش برچسب بخر هرموقعه که دستشویی کرد خودت انتخاب کن یه دونه بزن به دیوار دستشویی، اگه خودش گفت بزار خودش انتخاب کنه و بزنه به دیوار دستشویی
قبل اینکه خودت بخوای بری دستشویی بهش بگو
هی بهش بگو که دستشویی نکن ولی دعوا نکن
اگر هم دستشویی کرد دعواش نکن فقط بگو اشکال نداره اینسری زودتر بگو که بریم دستشویی کارتو بکن
کم کم یاد میره فقط خودتم باید امادگی داشته باشی و صبر خیلی زیادی داشته باشی
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.