شیر آرد برنج و شکر
به اندازه هر یک لیوان شیر دو قاشق سرخالی ارد برنج دو قاشق شکر
قبل اینکه بزاری روی شعله توی هم حلشون کن
بعد بزار روی شعله متوسط انقد هم بزن تا غلیظ بشه من توش چوب دارچین و هل هم میندازم اخر کار درمیارم خوش بو و خوش طعم میکنه اونوقت اماده سروه
دو سه لیوان شیر رو بزارید سر گاز ، تا کم کم گرم بشه به اندازه دلخواه شکر بریزید ، من سه قاشق میریزم ،مخلوط میکنم . بعد تو یک کاسه کوچیک سه قاشق آرد برنج ، یه ذره آب ، به اندازه در بطری گلاب مخلوط میکنم ؛میریزم رو شیر و شکر تا قوام دلخواه بیاد هم میزنم . تقریبا این اندازه سه تا کاسه درشت فرنی میده .
شیر رو با ارد هم میزنم بعد رو گاز میزارم انقدر هم میزنم تا به قوام بیاد بعدش میتونی هر مغزیجاتی که داری رو پودرشو بهش اضافه کنی با یکم شکر یا نبات که یکم طعمش خوشمزه تر بشه
يك قاشق ارد برنج يك ليوان شير دو قاشق شكر گلاب هل با هم تركيب كنيد روي گاز تا به قوام برسه . تعداد بيشتر هم ميخوايد درست كنيد به ازاي هر قاشق ارد برنج يك ليوان دسته دار شير و دو قاشق شكر ميشه .
من نشاسته گل میریزم داخل شیر سرد هم میزنم تا داخل شیر حل شه بعد شکر وزعفرون وگلاب اضافه میکنم باکره میذارم روی شلعه ی کم تا بپزه وهی هم میزنم
وقتی به قوام اومد زیرش خاموش میکنم
شیر میریزی تو ظرف میزاری رو گاز یکم ک گرم شد یه قاشق آرد برنج میریزی تند تند هم میزنی گوله نشه یکم سفت شد برمیداری
من اینجوری درست میکنم
شیر میریزم با آرد بعد آنقدر هم میزنم رو گاز که خودشو بگیره و سفت شه
دیگ حالا نمیدونم بقیه چجوری درست میکنن
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.