کم خون هستی عزیزم و عفونت ادراری داری قندتم خوبه و نرمال
سلام با کدام هوش مصنوعی براش خواندی
❗️❗️بخش دوم❗️❗️
**توصیه:** دوستت حتماً باید این نتیجه را به پزشک نشان دهد. احتمالاً نیاز به «کشت ادرار» و مصرف آنتیبیوتیک تحت نظر پزشک دارد. اگر سوزش یا تکرر ادرار دارد، این موضوع جدیتر است.
### ۲. بخش خون (Hematology):
- **کمخونی:** هموگلوبین (HGB) عدد **۱۰.۶** را نشان میدهد که پایینتر از حد نرمال (۱۱.۷) است. همچنین RBC و HCT هم پایین هستند. این یعنی دوستت دچار **کمخونی** است (احتمالاً فقر آهن، چون شاخصهای دیگرش لبمرز هستند).
- **W.B.C (گلبولهای سفید خون):** عدد ۹.۸ است که در محدوده نرمال قرار دارد، پس عفونت سیستمیک شدیدی در خون دیده نمیشود.
### ۳. بخش قند خون (OGTT):
- تست تحمل گلوکز ۷۵ گرمی انجام شده که خوشبختانه **همه اعداد نرمال هستند**. قند ناشتا (۷۹) و قندهای یک و دو ساعته کاملاً در محدوده طبیعی قرار دارند. یعنی خطر دیابت فعلاً وجود ندارد.
### خلاصه و پیشنهاد برای دوستت:
۱. **پیگیری عفونت ادراری:** این مهمترین بخش آزمایش است که نیاز به درمان سریع دارد تا به کلیهها آسیب نرسد.
۲. **رفع کمخونی:** با مشورت پزشک باید مصرف مکمل آهن یا اصلاح تغذیه را شروع کند.
۳. **نوشیدن آب:** تا زمان مراجعه به پزشک، نوشیدن آب زیاد به شستشوی مجاری ادراری نباید نادیده گرفته شد
❗️❗️بخش اول❗️❗️
مهدیه جان، آزمایش دوستت را بررسی کردم. این آزمایش شامل سه بخش اصلی (خون، قند و ادرار) است. چند نکتهی مهم وجود دارد که حتماً باید به آنها توجه کند:
### ۱. بخش ادرار (Urine Analysis) - مهمترین بخش:
در این بخش نشانههایی از **عفونت مجاری ادراری (UTI)** دیده میشود:
- **W.B.C (گلبولهای سفید):** عدد آن ۲۵-۲۰ است که نشاندهندهی وجود التهاب یا عفونت است (باید خیلی کمتر باشد).
- **R.B.C (گلبولهای قرمز):** عدد ۲۰-۱۸ است که یعنی در ادرار خون دیده شده (Blood: Positive).
- **Bacteria (باکتری):** قید شده "Few" که تاییدکننده وجود باکتری است.
- **Appearance (ظاهر):** قید شده "Semi-Turbid" یعنی ادرار نیمهکدر است که از نشانههای عفونت میباشد.
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.