من فاویسمم عزیزم،باقالی و بعضی داروها حتی ممنوعه برام،همیشه دکترمیرم بایدبگم فاویسمم،متاسفانه به خون میزنه و گلبولهای خونی تغییرشکل میدن گاهی ازبین میرن و دفع میشن من ازطریق ادرار خون دفع میکردم تنگی نفس بیحالی وحشتناک رنگ پریدگی ایناعلایم ظاهریم بود و دوراز جون توخیلی ازموارد کشندهس دکتر حتی رد شدن ازکنار مزرعه باقالی رو برامن قدغن کرده.
نمیدونم درحالت عادی توبارداری باقالی ممنوعه یانه،ولی ایشالله زایمان کردی حتمابگو از بچه تستفاویسم بگیرن،البته الان خیلی از بیمارستانا همون بلافاصله بعداز تولداین تستو میگیرن ولی همه بیمارستانا اینجوری نیس.
عزیزم من شوهرم فاویسم هست از دکترم پرسیدم گفتم نخورم گفت اگه خودت فاویسم نیستی هرچقدر دوسداری بخور
باقلا سبز؟؟؟😐
گوجه سبز منظورته دیگه
فاویسم یک بیماری ژنتیکی است که در آن کمبود آنزیمی به نام گلوکز-۶-فسفات دهیدروژناز (G6PD) وجود دارد. این آنزیم برای محافظت گلبولهای قرمز خون در برابر آسیبهای ناشی از مواد اکسیدان ضروری است.
زمانی که فرد مبتلا به فاویسم در معرض مواد خاصی (مانند برخی داروها، باقلا، یا عفونتها) قرار میگیرد، گلبولهای قرمز خونش تخریب شده و منجر به کمخونی همولیتیک (تخریب گلبولهای قرمز) میشودعلائم فاویسم میتواند شامل موارد زیر باشد:
زردی پوست و چشمها
رنگ پریدگی
خستگی مفرط
تنگی نفس
ادرار تیره رنگ
بزرگ شدن طحالاین بیماری در مناطق خاصی از جهان، از جمله مدیترانه، آفریقا و آسیا شایعتر است. تشخیص دقیق این بیماری از طریق آزمایش خون انجام میشود.
روح و روان من الو سبز ، همدم و رفیق راه من الو سبز 🤤🤤😍😍 انقد که میخورم دندونام یه جوری شده 😍😍😍😍
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.