نبات داغ باعث میشه نوزاد مدفوع کنه؟

۶ پاسخ

ببین این یک باور قدیمی هست که ممکنه اطرافیان بهت پیشنهاد بدن، اما به عنوان ماما وظیفه دارم یک نکته خیلی مهم رو بهت بگم:

۱. **ممنوعیت قند و شکر:** دستگاه گوارش نوزاد (به‌خصوص زیر ۶ ماه) هنوز آمادگی هضم قند و نبات رو نداره و این کار ممکنه باعث نفخ شدیدتر، اسهال یا حتی آسیب به روده‌های کوچولوت بشه.
۲. **تأثیر روی مدفوع:** نبات داغ ممکنه به خاطر قند بالا، باعث ایجاد اسهال کاذب بشه که این اصلاً راه درمان یبوست یا شکم‌کار نکردن نوزاد نیست.
۳. **راه حل درست:** اگر نوزادت یبوست داره یا شکمش کار نمی‌کنه، بهترین راه **ماساژ دور ناف** (در جهت عقربه‌های ساعت) با روغن زیتون، **ورزش پا دوچرخه** و در نهایت چک کردن نوع شیردهی هست.

اگر کوچولوت چند روزه شکمش کار نکرده، دایرکت بهم بگو تا راهکارهای ایمن و علمی رو بهت یاد بدم که بدون آسیب زدن به گوارش نوزاد، مشکلش حل بشه.

نبات میدن ک اگ نفخ داره بر طرف شه آره مدفوع هم میکنه من ک میدم ب بچم اصلا هم سم نیس😳

نده گلم ی شب به پسرم دادن این پیرزن قدیمیا دور از جون بچم نزدیک بود بکشنش شکمش باد کرده بود مادرت بنیره هرچ گفتم جوابمو ندادن خودم‌زجرشو کشیدم

من خیلی ممانعت کردم ک ندم ب پسرم وبی چندبار ک خیلی اذیت بوددودفع نداشت ب زور مادرم ومادرشوهرم بهش ابجوش نبات دادم سریع اروم شدوبعدهم دفع کرد

اصلا ازین چیزا به بچه نده واسه گوارشش ضرر داره

نه
واسه نوزاد نبات سمه

سوال های مرتبط