ببین این یک باور قدیمی هست که ممکنه اطرافیان بهت پیشنهاد بدن، اما به عنوان ماما وظیفه دارم یک نکته خیلی مهم رو بهت بگم:
۱. **ممنوعیت قند و شکر:** دستگاه گوارش نوزاد (بهخصوص زیر ۶ ماه) هنوز آمادگی هضم قند و نبات رو نداره و این کار ممکنه باعث نفخ شدیدتر، اسهال یا حتی آسیب به رودههای کوچولوت بشه.
۲. **تأثیر روی مدفوع:** نبات داغ ممکنه به خاطر قند بالا، باعث ایجاد اسهال کاذب بشه که این اصلاً راه درمان یبوست یا شکمکار نکردن نوزاد نیست.
۳. **راه حل درست:** اگر نوزادت یبوست داره یا شکمش کار نمیکنه، بهترین راه **ماساژ دور ناف** (در جهت عقربههای ساعت) با روغن زیتون، **ورزش پا دوچرخه** و در نهایت چک کردن نوع شیردهی هست.
اگر کوچولوت چند روزه شکمش کار نکرده، دایرکت بهم بگو تا راهکارهای ایمن و علمی رو بهت یاد بدم که بدون آسیب زدن به گوارش نوزاد، مشکلش حل بشه.
نبات میدن ک اگ نفخ داره بر طرف شه آره مدفوع هم میکنه من ک میدم ب بچم اصلا هم سم نیس😳
نده گلم ی شب به پسرم دادن این پیرزن قدیمیا دور از جون بچم نزدیک بود بکشنش شکمش باد کرده بود مادرت بنیره هرچ گفتم جوابمو ندادن خودمزجرشو کشیدم
من خیلی ممانعت کردم ک ندم ب پسرم وبی چندبار ک خیلی اذیت بوددودفع نداشت ب زور مادرم ومادرشوهرم بهش ابجوش نبات دادم سریع اروم شدوبعدهم دفع کرد
اصلا ازین چیزا به بچه نده واسه گوارشش ضرر داره
نه
واسه نوزاد نبات سمه
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.