چقدر این رسم مسخره هستش
چه رسم مزخرفی مگه پدر و مادرت تصمیم گرفتن بچه بیارن هرکسی باید مسئولیت کاراشو برعهده بگیره شما بچه خواستین خودتون خرجش کنین سیسمونیشو بگیرین والا ما جنوبیا همچین رسمی نداریم نه سیسمونی نه جهیزیه😂😂
وسایل نوازد ک دیگ کامله از لباس و اساب بازی و پلاستیکجات و قابلمه و پتو و تخت و کمد وگهواره و ... وداروگیاهی،روغن
وسایل نوزاد لباس و اسباب بازی و شوینده هاش و لوازم خواب و کالسکه و...
پلاستیک هاش
یه تیکه طلا
برا مادر لباس و پتو بزرگ
پتو کوچیک نوزاد
کره حیوانی تخم مرغ و چیزای مقوی
رسم زیاد سنگینی داریم ولی حتما نیست هر خانواده در حد توان میبره
ما جنوبیاا خداروشکر نه رسم جهیزیه داریم نه سیسمونی
همش وظیفه دوماده
جدا از این باید سند خونه هم بناممون بزنن تا زنشون بشیم😅
(البته بیشتر پدر عروس ها. تا جای که بتونن کمک دوماداشون میکنن)
من که کاری به رسم و روسمات ندارم خودم همه وسایلاشو میخرم مامانم چه گناهی کرده مگه بچه رو اون خواسته که بخواد سیسمونیشم بده
ما هیچی رسم نداریم 🙄🦭
بستگی داره به جیب مادربزرگه🤣
لحاف و تشک و ما رسم داریم ک تخم مرغ و چند تا چیز دیگ ک نمیدونم فارسیش چیه میزارن عرق نعنا و شاهسپرم هم میزارن😁
لباس واسه خودت بخر
ادویه بارداری روغن حیوانی و..
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.