خاله ی من خودش دوتا بچه داره بعدبه من میگه یکی دیگه بیاردختر بشه میگم اگه اون یکی هم پسر شد چی من کلا دیگه یه خاطر شرایط جامعه وآینده اش بچه نمیخوام بیارم خاله ام میگه نه بچه خرج نداره که لباس های بچه اول و دومی میپوشه فقط میجونه یه پوشک، بچه یه یه دونه ها میگه خل درمیان حالا خودش بادوتا بچه هحوز خونه نخریده بچه هاش یه اتاق شخصی ندارن داره منو نصیحت میکنه آخه یکی نیست بهش بگه دوتا بچه تو درحد بچه من نه تربیت نه ادب نه طرز صحبت کردن نه هوش اصلا قابل مقایسه نیستن از بس که پدر ومادر براشون وقت تربیت نذاشتین و هرچی جلوشون گفتین و بچه اا تا الان یا مسافرت نرفتن یکی ۹ساله اشه یکی هم سن پسرمنه کلی هم فحش و کلمات بد میگه.دوم بچه فقط لباس میخواد درآینده تحصیل خوب شرایط زندگی خوب یا دکتر رفتن مدرسه رفتنش تغذیه خوبش پول نمیخواد تواین تورم هرچقدرم که خدا روزی رسان باشه سوم هرکی طبق شرایط خودش و افکار خودش تصمیم میگیره که بچه دوم بیاره یانه کاملا شخصیه.کلا آدم هافقط میخوان نداشته هاتوبه رخت بکشن درحالی که من راحت اقدام کنم بچه مبارم دخترو پسرم واسم فرقس نداره خیلی هم قشنگ بزرگش میکنم ولی آینده اشو نمیتونم تضمین کنم چون هنوز آینده خودم تو ایم دوره مشخص نیست .خاله ام هست نمیتونم جوابشو درست وحسابی بدم

۱۴ پاسخ

تو یه مامان آگاهی و آینده نگری و مهربونی،
ببخشید ولی چیزی که ذره ای تو مغز خالت نیست.
اتفاقا خوشحال باش
با بعضیا تا ده سال حرف بزنی ، نمیگیرن

حرفت رو قبول دارم ولی اینک داشته هات رو ب رخ بکشی مثل خونه داشتن
والا من با دوتا بچه هنوزم خونه ندارم و اینک بچه های همه از نظر مامان بچه ها عاقل و بافهم و کمالات هستن ،قشنگ نبود ک مقایسه کنیم
هرچند بگذریم
ولی کار خوبی میکنی
هرکس شرایط خودش رو بهتر میدونه

شاید چون فقط پسر داری
پیش خودش احساس میکنه این دلسوزیه که بهت بگه یه دختر بیار

اینکه خودش نمیاره دلیل نمیشه،خب شاید میبینه شرایط خودش اوکی نیست ولی شرایط شما بهتره، به خیالش داره دلسوزی میکنه.

انقدر جبهه نگیرین و اینجوری حرفای بد نزنین وقتی یکی میگه بچه بیار
بگذرین برین
اونا که نمیتونن بچه دارتون کنن،والا.

آخه عزیزم واقعاً جواب فامیل رو آدم میمونی چی بدی؛ آره منم مثل شما؛ خودمون که معلوم نیست خواهر مملکت بی حساب وکتابه؛ ولی از یک طرف دخترم تنهاس؛ دلم میخواد یک پسرم خدا بهم بده دخترم تنها نباشه البته وضع مالی و اینام بد نیست ولی. توی این کشور؛ و این مملکت آدم می ترسه بچه دار بشه

حق داری من زمانی که دومی رو اقدام کردم خونه و ماشینمو داشتم از لحاظ روحی و جسمیم اوکی بودم شرایط جامعه گرونی بود ولی از پسش بر میومد حداقل جنگ نبود ولی ۳ ماهه باردار بودم جنگ شروع شد روزی هزار بار میگفتم و میگم خدایا کمکم کن شرمنده بچه هام نشم از همه نظر ببین دومی با اولی زمین تا آسمون فرق دارن از همه نظر فقط لباس نیس وسیله نیس من خیلی چیزا از پسر اولم بود استفاده کردم ولی گفتن نداره بچه من ماهی ۱۰تا ۱۵ خرجشه شیرخشکیه پوشکش ماهی خدا تومنه هر ماه لباس میخواد چون رشد میکنه مگه الکیه تو همین گهواره تو فامیل تو دوست آشنا غریبه هرکی میگه اقدام کنم میگم تروخدا نکن خرجش بدرک وضعیت نامعلوم کشور و استرسش داغونتون میکنه

کاملا حق با شماست عزیزم. درست و منطقی

حرفت رو قبول دارم
منم دوتا پسر دارم میگم بیار یه دختر
و منم میگم اول اینکه بچه نمیخام دوم اینکه دختر نمیخام به دلایلی بر نخوره ب دختر دارا
سومنم فکر ایده بچه باید بود ن فقط زاییدنش

چه دل خجسته ای داره خالت .شرایط افتضاحه همینم به زور داریم خرج میدیم

حق داری ولی من یاد گرفتم یک گوش در یه گوش دروازه،
الان با این اوضاع با ماهی ۳۰ تومن حقوق کارمندی واقعا نیمه ماه تموم میشه، بچه تربیت میخواد کلاس کلی هزینه است تفریح
یه شهربازی ساده الان یک تومن هزینه میشه نکنیم هم بچه عقده ای میشه پس نتیجه مشخصه واقعا نمیشه‌...

ببخشید ولی خالت خیلی لول پایینع فکر میکنه لنگ بالا دادن هنره

آفرین بهت مادر آگاه ینی شما

همینارو بهش بگو دیگه

صدرصدحق باشماست .من شرایط بچه دومودارم ولی ترس ازجامعه وایندش باعث میشه نیارم .خیلی هم حرف ازاینواون شنیدم سربچه دوم حتی شوهرم ک دائما میگه تودرحق علیسان داری ظلم میکنی ولی درکل عقلم چیزدیگه ای میگه

واقعا همینطوره .انقد ب من هم میگن یکی دیگه بیار بچت تنهاست...من یه گوشم در یکی دروازه .

سوال های مرتبط