ادامه
سلام عزیزم این بخون کمکت میکنه
سوال منم هست لطفا یکی خوب وریز به ریز راهنمای کند
چون دخترم رفلاکس پنهان داشت
به تجویز دکترش از ۵ ماه تمام
سلام عزیزماولا که هرچه متفاوته و بنظر پزشک بچتون باشه
اگر بچتون خوب وزن میگیره وراهی هست دکتر که همون 6 ماه اگر نه بچه رفلاکس شدید داشته باشه و وزن نگیره یا کم وزن باشه از 5 ماهگی میشه شروع کرد واول از لعاب برنج به مدت 1 هفته بعدش فرنی بعد فرنی هم حریره بادوم که از یکی شروع میشه باید بادم پوست بگیرین وبعد یا رنده ریز یا آسیاب کنید وتوی آبجوش بریزین بعد با پارچه تنزیف یا توری صاف کنید وآبشو توی فرنی آرد برنجش بریزین یه ذره نبات سفید اندازه یه نخود شیرین کنید بدین کوچولو نوش جان کنه
و اینم بگ روز اول یه قاشق روز دوم 2 قاشق وروز سوم 3 قاشق بدین تا معده بچه عادت کنه بعد از روز 4به بعد دکتر گفت تا 6 یا 7 تا قاشق هم بچه خواست بدین اگر بیشتر خواست ندین که هم سنگین میشه هم معده بچه گشاد میشه
ویه چیز دیگه اینه که 2 هفته اول شروع غذا کمکی فقط در وعده صبحانه کمکی بدین از هفته سوم دو وعده تا هفته 4 میشه 1 ماه بعد میتونید یه وعده فرنی رویا حریره عصر رو حذف کنید به جاش سوپ شروع کنید
و به قول دکتر پسر من سوپم از هیچی اول باید شروع کرد مثل برنج نیم دون ایرونی هویج و کره این اولین سوپ بعد سبزی اضاف کنید بعد 3 روز گوشت سفید بعد سیب زمینی بعد کدو بعد گوشت گوسفندی همینجور به ترتیب ادامه بدین و یادتون نشه هر ماده غذایی رو 3روز تست حساسیت بگیرین بعد ماده بعدی
وقتی وارد ۶ شد میتونی شروع کنی ولی اصولش ۷ ماهگی هست از فرنی شروع کن با شیر خودت یا شیر خشک رقیق کن روز اول یکی دو قاشق مرباخوری بده هر روز یه قاشق اضافه کن و وعده های رو هم اضافه کن تا برسه به ۴ وعده و هربار ۴ ۵ قاشق مرباخوری، هفته ی دوم همینجور ولی حریره بادوم بده، از هفته ی دوم سبزیجات شروع کن هویچ کدو حلوایی سیب زمینی بروکلی بعد مرغ و برنج اضافه کن، هر ماده ی جدیدی دو تا سه روز تشت حساسیت داره، از ۶ و نیم ماهگی زرده تخم مرغ بده، بچه یبوست شد کره بده، روغن زیتون هم مجازه اما کارخونه ای نه دستی، میوه سیب وموز رو میتونی تو فرنی بزنی ، از ۶ و نیم ماهگی فرنی خالی صبحانه نیست حتما باید پروتیین توش باشه تخم مرغ اینا، شیر توی غذا مجازه پاستوریزه اما خوردنش زیر یکسال ممنوعه هرچی میدونستم و یاد گرفته بودم تو وبینار بهت گفتم عزیزم
برای منم بگید
من با فرنی شروع کردم از اول هفت ماهگی
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.