دقیقا من چون فشارم بالا بود از اول به بچم شیرخشک دادم دکتر گفت اصلا شیر خودتو نده همون روزای اول زایمانم تاپیک گذاشتم و ناراحت بودم از این موضوع بعد یه گاو که خودشم دوماه بعد من زایمان کرد اومد بهم گفت وقتی نمیتونید مادر خوبی باشید چرا مادر میشید🥲 البته خودشم بعد زایمان بچش شیر خشکی شد دقیقا به همون دلیلی که من شدم ولی دلم خیلی شکست
والا کم دوس داشتم شیرخشک کنار شیر خودم بدم
هم بچه بیشتر سیر میمونه هم ویتامیناش بیشتر از شیر خودمه
الان بعضی وقتا من کلا یه وعده غذا میخورم تو 24 ساعت، حالا شیر من قوی و خوبه یا شیرخشک
بچمم وزنش پایینه
پسرمو چندین مدل شیرخشک امتحان کردم نخورد که نخورد
منم اولا که بچه ام شیرمو نخورد خیلی غصه خوردم خیلی تلاش کردم شیرخودمو بدم اما به خاطر داروهایی که بعد زایمان میگرفتم شیرمو نخورد و شیرخشک میخوره اما خداروشکر مشکلی هم نداشته تا حالا به خاطر یبوست و کولیکش شیر کامفورت میخوره خب اگه شیرخودمو میدادم باید تمام سبزیجات و انواع حبوبات رو از غذای خودم حذف میکردم پس شیرم اونجوری چه قوتی داشت بده به این بچه تازه بدنم خودمم نابود میشد درحالی شیرخشکش سرشار تمام مواد مغذیه
من خودم شیر خودمو میدم به بچه م اوایلم شیر خشک کمکی میدادم بخاطر حساسیتش حتی شیرخشک گرون و خارجی گرفتیم براش اما نخورد بعضی وقتا میگم کاش شیرخشک میخورد مگه چیه یا اصلا چه فرقی داره تازه شیرخشک زحمتشم بیشتره
و در ضمن ي بنده خدايي بود كه به بچش شير ميداد بعد به بچه من ميگفت آخي خاله تو م م ه نخوردي بعد بچه خودش كلا مريض و ضعيف و همش چشمش عفونت داشت خداروشكر پسر من اصلا اينجوري نيس فقط نوزاد بود كوليك و رفلاكس داشت كه خداروشكر خوب شد از نظر وابستگي ام من پسرمو ميذارم خونه مامانم يا مادرشوهرم بر ميگردم كلا بي حال هست تا منو ميبينه ذوق ميكنه همه ميگن تو نيستي همش كلافس دنبال ي چيزي ميگرده
من بر عکس دوست داشتم شیر خشک بدم رها چون عمل معده کردم بدنم خیلی ضعیف بود شیرم بدون قوت دخترم زیر ۳ کیلو بدنیا اومد ولی از شانس بدم رها اصلا شیسه نگرفت تا ۱ماه هم زردی داشت آخر بهش یا قاشق شیر خشک دادم گفتن فقط شیر خشک خوبه برا زردی فوری هم خوب شد طعم شیر خشک رو دوست داشت ولی بلد نبود بمکه گاز گاز میکرد شیشه رو نخورد منم چند نوع شیر خشک گرفتم نشد الانم ۹ماهش تموم شده ۸ کیلو ونیمه فقط شیرم رو میخوره روزی ی بار بزور عذا میدن بهش ،هر مادری خودش تصمیم میگیره چی برا بچش خوبه بده نباید کسی رو برای تصمیش سرزنش کرد
زر میزنن شیر مادر اصلا هم خوب نیست پسر من شیر مادر میخورد نه سیر میشد نه خواب درست خسابی داشت یکسره هم داشت نق میزد هم خودش کلافه بود هم مارو خسته کرده بود
از اول ۹ ماهگی دارم بهش شیر خشک میدم بخدا تازه رنگ و روی آرامش رو دیدم شب ۲۰ بار بلند میشد شیر میخورد داشتم از بیخوابی روانی میشدم شیر خشک مارو نجات داد
من از روز اول شيرخشك دادم شيرم دادم اما دوس نداشتم بدم روحيه شير دادن نداشتم حالم خوب نبود بچم كوليك شديد داشت رفلاكس پنهانم داشت هر كي رفت اومد گفت اگه شير مادر ميخورد اينجوري نميشد ي مدت حالم خيلي بد ميشد خيلي دلم ميشكست اما هيچكسي به اندازه مادر صلاح بچشو نميخواد بهتره واقعا ي سريا انقدر نادون نباشن
منم عین خودتم عزیزم، و خیلی غصه خوردم براش، ولی جلوی دهن آدم بی فکر رو میشه گرفت؟ جالبه که از دلی که میشکنن نمیترسن!
من خودم شیرخشک خوردم. مادرم شیر نداشت . من خودم هم شیر نداشتم . فقط یکی دو هفته پسرم شیر خورد. اصلا هم ناراحت نیستم. اتفاقا خوشحال هم هستم. چون من کلا از شیر دادن هم خوشم نمیاد. بدم هم نیومد که شیر نداشتم.الان هم ماشالله پسرم حتی یکبار هم سرما نخورده.
اولا که بنظر من همه چیز بستگی به بدن بچه داره
من خیلی دوس داشتم پسرم شیر خودمو بخوره اما کلا شیر نداشتم خیلیم تلاش کردم اما فایده نداشت پس ناچار به پسرم شیر خشک دادم الان بعد از گذشت ۸ ماه خداروشکر پسرم تاحالا یکبار مریض شده،رشدش هم عالیه و اینکه ۱۰۰٪ وابسته منه و منو از دیگران تشخیص میده همین امروز یکی از دوستام میخواس بغلش کنه منو سفت گرفته بود نه الان تشخیص بده ها از اول تشخیص میداد و میفهمید پس اینا همه به بچه بستگی داره و اونی که شیرخشک میده حتما ی شرایطی بوده مجبور شده
عزیزم من شیر خودمو دادم به دوتا بچه هام شیرمم به شدت مقویع ولی بچه های برادر شوهرم شیرخشک خوردن والا اونقدی که دختر من سرما میخوره ندیدم اونا سرما بخورن 😂
یکبار بچه امو داشتم رو پام میخوابوندم یکنفر گفت از محبت مادری فقط روی پا خوابیدنو حس کردن طفلکیا شیر مادر که نخوردن. واقعا حرفش احمقانه بود اما تا عمر دارم حرفش یادم نمیره
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.