اصلا گفتنی نیست فقط خودت باید تجربه کنی
من داشتم میرفتم بستری شم درد داشتم ولی کم بود در حد سه سانت
حرف میزدم میخندیدم با خانومای کنارم بعد یکی داشت میرفت بستری شه گفت بچه اولته؟ گفتم اره گفت همونه نمیدونی چی در انتظارته خوشحالی
واقعا همون بود الان که باردارم هی کابوس زایمان میبینم
ولی واقعا بعد زایمانش عااالیه من حالم خوب خوب بود یه روز درد میکشی بعدش دیگه راحتی
طبیعی عالیه منم بار دومه که ان شاللا قراره زایمان کنم و قطعا انتخابم طبیعی هست درسته درد داره ولی بعد که زابمان میکنی خیلی راحت مبشی و کل کاراتو خودت میتونی انجام بدی
من زایمان طبیعی داشتم خیلی خوب بود با اینکه ماما همراه گرفته بودم اما انقدر دیر اومد که زایمان کرده بودم
اصلا اون غولی که میگفتن نبود من به علت خونریزی بستری شدم بهم قرص فشار دادن برای زایمان نصفه شب دردام شروع شد بیشتر کمرم بود میگرفت ول میکرد هر دفعه که میگرفت خودم با دست ماساژ میدادم کمرم رو ساعت فکر کنم 6 بود به پرستار گفتم دردام داره زیاد میشه اومد ماینه کرد گفت اوه اوه پاشو وقت زایمانه رفتم اتاق زایمان اولش دیدم زنای دیگه جیغ میزنن منم شروع کردم جیغ زدن ولی دیدم الکی انرژیم گرفته میشه دیگه جیغ نزدم شروع کردم نفس عمیق کشیدن و زور زدن اخراشم اصلا انقدر خوب بود که خندم گرفت موقع به دنیا اومدن بچه خود دکتر تعجب کرده بود موقع زایمان دارم میخندم به دستیارش گفت این چقدر خوبه داره میخنده😂 بعد زایمانم کلا درد و هیچی نداشتم
من سر دخترم که باردار بودم مریض شدم 20 کیلو لاغر کردم الان حاضرم10 بار زایمان طبیعی کنم ولی دوباره اون مریضی رو نگیرم
الان دوباره باردارم میترسم یه وقت یه طوری بشه که سزارین بشم دوست دارم دوباره طبیعی بیارم
ببین بزار من بت بگم اخرای بارداریت ماما بگیر ببین واقعا بگیرررررر عالیه هم قبلش کمکت مبکنه هم تو زایمان من گرفتم با اینکه همراه بود و خصوصی نبود ولی عالی بود قبلش کمکم کرد دهانه رحممو نرم کنم از ۳۷ هفته تا روز زایمان هر شب روغن بنفشه و روغن بادام شیرین تزریق میمردم ب واژنم و اینکه شیاف مغربی و کلی کارای دیگ بهم گفت اب زن زایمان پیدا کن زایمانتو چند ساعت دردشو کن میکنه پیدا نکردم از روزز زابمان بگم کیسه ابم پاره شد رفتم بیمارستان. با امپول فشار کمکم دردام شروع شدن دردا اولش مثل دل درده ضعبفه دردا هم منظم نیستن ک بگی چند ساعت مدام درد بکشی ن. اولاش هر پنج دقه بیشتررر تا بعد ک کمکم بیشتر میشن با ورزش و وان اب گرم درداتو اروم میکنی فقط حتمااااا ماما بگیر. مامام امد و شروع کرد ماساژ دادنم و واقعا ارومم کرد. ک کمکم دردام بیشتر شدن و رفتم سر صندلی و بعدش زایمان واقعا فقط. اخرش برام درد داشت بعد ک بچع دنیا میاد ی جوری دردات تمام میشن ک باورت نمیشهههههههه بعد زایمانم ک دیگ نگم چقدر راحتی حداقل برا من اینجوری بود این دفه ماما خصوصی میگیرم ک اونم بخیه بزنه برام. در کل ب حرفای منفی دیگران گوش نده عزیزم ببین ته دلت چی میگه من از اول بارداری راجب هر دو زابما ها تحقیق میکردیم میخوندم میدونستم چطور اروم کنم خودمو. تجربه من خوب بود سعی کن تجربه خوب بقیه استفاده کنی
بیخیالش
اما باز دومیم طبیعی میارم
چون دردش همون تایمه بچه بیاد آب روی آتیشه
تو یکی از تاپیک هام هست خاطره زایمان هامو گفتم
و طبیعی بهتره به نظرم
اگر تنفس ها و ورزش هارو بلد باشی، تا حد زیادی دردها قابل تحمل و کنترله.
فقط نیم ساعتِ آخر که دیگه بچه میخواد بیاد یه حالت دلپیچه شدید میگیری جوری که ناخواسته زور میزنی و تامام...
من زایمان اول بلد نبودم اذیت شدم ولی بعدی هارو نه
عالیه بهترین روش زایمان هست
فقط همکاری کن با ماما ها ودکترت
از کجاش بگم برات 😂
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.