۵ پاسخ

آموزش زیر ۵سال باید کلا بازی محور باشه.
زبان دومم بستگی به توانایی بچه داره.
یکی مثل دختر من الان ۶تا کلمه میگه اونم عشقی
یکی دایره لغاتش بالاست و ممکنه ۴۰تا کلمه بگه الان. خب میشه توبازیا هرچیزیو هم فارسی یاد داد هم انگلیسی.
مثلا من دوسه تا دوست خارجی دارم.
یکیشون پاکستانی انگلیسیه. دخترش تو ۴سالگی انگلیسی و فارسیو فوله‌. چرا؟ چون جفتشو باهم حرف میزنن تو خونه با همسرش و خانوادش و خب بچه در معرض محیط و اموزش غیرمستقیم یاد گرفته.
کلا همه چی برمیگرده به علاقه و استعداد بچه

من باپسرم بازیهای هدفمند میکنم ،زبان دومشم ان شالله وقتی که خوب تونست فارسی حرف بزنه شروع میکنم ،تا ۵سالگی خیلی سن مهمیه تا اونموقع ان شالله خیلی چیزا مخصوصا خلاقیتشو تقویت میکنم کاریم به حرفهای دیگران ندارم کلا به توانایی پسرم نگاه میکنم براش برنامه ریزی میکنم

من دیشب یه ویدیو دیدم تو اینستا خانمه دکتری استعدادیابی داشت و میگفت مطلقا تا ۳ سالگی آموزش ممنوعه فقطططط بچه باید بازی کنه
اما من واقعا خوشحالم که از نوزادی برای پسرم کتاب خوندم
الان فوق العاده علاقه منده به کتاب و بسیار زیاد روی کلامش تأثیر گذاشته

نه تنها کارشناسا بلکه دکتراام خیلی نظراتشون متفاوت هست به نظرم هر کار که پدر و مادر خودشون صلاح میدونن باید انجام بدن

میخام از دو سالگی انشالله با کارتون زبان انگلیسی رو شروع کنم ، البته زیر نظر متخصص اینکار

سوال های مرتبط

مامان هلن💗 مامان هلن💗 ۲ سالگی
مامانایی که دو زبانه هستید با چه زبانی بابچهاتون حرف میزنید؟ زبان مادری خودتون ؟ یا زبان رسمی کشور که فارسی هستش؟ ما تو خونه بادخترم فارسی صحبت میکنیم ومیفهمه فارسی چندتا کلمه هم میگه .اما از اونجایی که میریم مهمانی یا جایی دیگه وکلا محبط دور وبر عربی هست هرچند ما رفت وآمد وزیادی نداریم اما بچم بازم چندتا کلمه عربی یاد گرفته ومعادل فارسیشو بلده اما راضی نمیشه فارسیشو بگه عربیشو میگه مثلا بگم بگو بیا نمیگه عربیشو میگه حالا نمیدونم نمیتونه تلفظ کنه یازبونش بع همین کلمه عربی عادت کرده ‌بنظرتون بعدا درست میشه وکلمات عربی رو که میگه فارسیشون رو بجاش میگه؟ کسی تجربه داره مثلا شما وقتی بابچهاتون یه زبان حرف میزنید واطرافیان یه زبان دیگه بچتون بیشتر کدوم زبان رو یاد گرفته زبان خودتون؟ من برام عجیب که بچم بیشتر بامنه کم اطرافیان رو میبینه چجوری یاد گرفته وراضی نمیشه فارسیشو بگه .بعدشم از یه طرف شنیدم میگه اگه بابچه به دو زبان حرف بزنید دیر زبون باز میکنه وقاطی میکنه .اخه چکار کنم اطرافیان رو جلوشون نمیتونم بگیرم که
عکس بچگی هلن خانم