یعنی از بچه های ما هم گرفتن؟
من اصلا از این موضوع چیزی نمیدونستم.ممنون ک ب اطلاعاتم اضافه کردین😊
پسر من نداد از اول
من همون ۳روزگی گرفتن گفتن باقله ای نیست یعنی فاویسم نداره یعنی ۴ماهگی دوباره باید بدیم؟
از همه بچه ها آزمایش گرفته میشود
در غربالگری ۳ تا۵ روزگی ازش گرفته میشه نتیجه غربالگری رو گرفتی ؟ مشکلی داشته؟
فاویسم یا بیماری باقلایی یک اختلال ژنتیکی شایع و وابسته به کمبود آنزیم G۶PD در گلبولهای قرمز است که هنگام مصرف باقالی، برخی داروها یا مواد غذایی خاص بروز میکند. در این شرایط، گلبولهای قرمز بهسرعت تخریب میشوند و بیمار دچار کمخونی همولیتیک، خستگی، زردی پوست و تنگی نفس میگردد.
نه برای بچه هاییع ک زود دنیا میان
چی هست؟
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.