سلاممم✋️✋️اومدم یکی از دردسرای دوسالگی که داریم باهاش سر میکنیم و خیلیییییی اذیت کنه بهتون بگم که برای خودم اتفاق افتاد.
رفتیم بیرون مثل هروز و قرار بود بستنی بخوریم از کنار سوپر مارکتی رد شدیم هامین گفت پفیلا میخوام ولی ما قرار نبود پفیلا بخریم چون روز بستنی بود🥴گفتم نه بیا بریم بستنی میخوایم بخوریم(اولین اشتباه من)نیومد و من چون داشت قشقرق بپا میکرد گفتم من میرم خواستی بیا و رفتم حدود ۱۰ قدم جلوتر(دومین اشتباه من) نیومد همونجا موند و گریه کرد🫠داد و بیداددددد که من پفیلا میخوام.بهش گفتم الان زنگ میزنم بابا بیاد سوار ماشین بشیم (سومین اشتباه من).
یکم ساکت شد بعد گفت نههه نریم ماشین یهو داد و بیداد که نهه نریم ماشیننننن😂من دیکه دیدم خیلی داد میزنه رفتم و دستشو گرفتم و با خودم بردمش با تندی(چهارمین اشتباه من)راه نمیومد گفتم نکن که بغلت کنم و نزارم دیگه راه بری(پنجمین اشتباه من)و همچنان با گریه رسیدیم به بستنی فروشی و اونجا آروم شد.من تو ۲ دقیقه ۵تا اشتباه رفتاری داشتم به عنوان به مادر ۳۲ساله چطور میتونم از بچه ۲ساله توقع ۱دونه رفتار اشتباه نداشته باشم.تو تاپیک بعد دلیل اینکه میگم این رفتارا اشتباه میگم و راهکار هم میدم بدای اینجور مواقع.🥴❤️✋️

تصویر
۸ پاسخ

خیلی خوبه که به فکر هستی و هرشب مینویسی و اصلاح میکنی
اما بچت فقط دو ساله که اومد زمین داره تجربه میکنه
مگه زندگی پادگانه انقد قانون مداری
بعضی وقتام بزا حرف اون بشه تحقیر نشه بچت خدایی نکرده
بعدم از الان زوده برا تربیت
سه سال به بعد ایشالله

بازم ممنون به اشتراک گذاشتی آدم بیشتر حواسشو جمع میکنه چطور رفتار کنه بعضی مواقع اصلا متوجه رفتارمون نمیشیم همچین یادآوریهایی له نظرم خیلی خوبه ممنون ازتون

بعضی مواقع باید کوتاه بیایم و میتونیم بگیم اا امروز دوس داری پفیلا بخوری؟اونم که تایید میکنه و ما میگیم باشه امروز پفیلا میخوریم و بستنی میمونه برای یه روز دیگه و بهتره روی این مورد پافشاری کنیم که در روز چندتا خوراکی نمیتونیم بخوریم

خب اون لحظه چیکار باید کنیم

میشه لایک کنی گمت نکنم تاپیکاتو بیام بخونم سرفرصت

ای خدا انگار پسر منه داره گریه میکنه انقد ناراحت میشم بچه ها گریه میکنن اوف

واااای من رسما پوره شدم
پاره شدم بااین دوسالگیشون
علیسام‌یه شدت پرخاشگرشده
داد میزنه
گریه میکنه
میزنه
وسیله پرت میکنه
هیچ کدوم از رفتارای روانشناسی روش جواب نمیده😭😭😭😭
قشنگ هرروز با سردرد میگذره

بعی وقتا بچه ها یه کاری میکنن ادم اینطوری میشه عذاب وجدانش میمونه با مادر

سوال های مرتبط

مامان هامین مامان هامین ۲ سالگی
خب حالا رفتار درست چی بود و راهکار چیه.
من وقتی دیدم بچم پفیلا میخواسن باید خیلییی آروم فقط میگفتم امروز روز بستنیه.
بعد ازینکه گریه کرد و قشقرق باید کنارش میموندم و خیلیی آروم میگفتم میدونم ناراحتی.ما نمیتونیم بخریم.توضیح اضافه و تکرارر ممنوع در همین حد دوتا جمله.
بعد برای اروم شدنش بهش پیشنهاد میدادم بیا بغلم مطمئنن اولش مقاومت میکنه ولی من باز با ارامش میگم بیا بغل مامان ما قرار نیست بچرو همونجا آرومش کنیم.
اگر ادامه داد چندلحظه هیچی نگو فقط کنارش باش نازش کن کافیه همینکه بدونه هستی و تنها نیست.
بع کم کم بغلش کن و ازونجا دور شو و بهش بگو میدونم ناراحتی من الان کمکت میکنم که آروم بشی.و باز نازش کن.
تا وقتی به بستی فروشی رسیدی خیلی با هیجان بگوو وایی،رسیدیم بریم مثلا یه بستنی توت فرنگی بخوریم 😍دوست داری تو کارت بدی به اقای فروشنده؟دلت میخواد رو صندلی بشینی یا رو میز؟دوست داری تو رنگ بستنی انتخاب کنی؟حواس پرتیی از ماجرای قبلی و سوق دادن بچه به موضوعی که براش جدید و جالبه.🙂
جمله کلیدی:احساس بچتو بپذیر ولی تو موارد خاصی تصمیمتو عوض نکن🙂
مامان قشنگم قرار نیست ما بدوم اشتباه رفتار کنیم و قرارم نیست که سرزنش کنی خودتو.همینکه بفهمی بپذیری و اصلاح کنی بزرگترین لطف در حق فرزند کردی🙂❤️