من آرد میرنم
من وقتی میخاد بپزه ی دونه سیب زمینی با ی دونه گوجه میندازم
بعد باهم لهشون میکنم خیلی خوب میشه
عدس رو بجوشون اب اولش رو بریز بیرون.
داخل قابلمه پیاز تفت بده،یدونه سیب زمینی کوچیک رو نگینی خرد کن،با پیازا ی تفت کوچیک،
عدس جوشوندت رو بریز،بزار بپزه.
خودش موقع پخت لعاب میندازع.
عزیزم وقتی داری پیاز و تفت میدی بهش یکم آرد بزن لعاب میندازه
کمی جو پرک اضافه میکنم
جو پرک
من سیبزمینی میندازم داخلش با عدس میپزه میکوبم آبشو میریزم دوباره میجوشه
عدس + سیب زمینی
ارد نزن… جو بریز اول بعد عدس و بعد پیاز داغ فراوان و نعنا و زردچوبه…یه دونه سیب زمینی بریز نگینی کن اگه جو نمیریزی فقط یدونه سیب زمینی درسته بنداز وقتی پخت درش بیار له له اش کن کامل و بعد اضافه کن…اصلا ارد نیاز نیس
من عدس رو با دوتا سیب زمینی متوسط و چند حبه سیر رنده شده میزارم اب پز بشن بعد میکوبم ویکم واسه طعم و رنگش رب گوجه میزنم در اخر هم پیاز داغ میریزم داخلش
من داخل عدسیم همیشه بلغور جو و بلغور گندم هم میریزم هم خیلی خوشمزه میشه هم خب مقوی تر هم میشه
یکم جو دو سر پرک بریز در حد ۴-۵ قاشق
یه سیب زمینی کوچولو بنداز توش،ربع ساعت آخر که پخت درش بیار ،لهش کن قاطی کن با عدسی، من آب قلم هم میریزم خیلی خوشمزه میشه
سیب زمینی باعث لعاب انداختن عدسی میشه
سیب زمینی رو همراه با عدس بزار باشه بپزه... بعد جدا پیاز رو تفت بده با یکم رب حالا سیب زمینی پخته شده رنده کن همراه با پیاز تفت بده بریز داخل عدسی... اینجوری لعاب میده ولی میتونی یکم هم جو دوسر پرک اضافه کنی که هم لعابش بیشتر بشه هم پروتئینش بیشتر بشه
سیب زمینی، آب قلم
سیب زمینی لعاب دارش میکنه
اخر سر که پخت
پیاز داغ میکنم براش و داخل پیاز داغی که تقریبا امادس
ارد میریزم ی قاشق
حالا بستگی به مقدار عدسی ات ام داره
هم میزنم تا خامی ارد گرفته شه طلایی شه یکم
اضافه میکنم به عدسی یکم باهم بجوشه
قشنگ لعاب میندازه
از قبل ام سیب زمینی نگینی داخلش میریزم اونم یکم تاثیر داره
ی قاشق ارد تفت بده
بعضی موقع ها من یه سیب زمینی میندازم داخلش پخته میشه میکوبم لعاب میده
من ی کاسه کوچولو از عدسی برمیدارم میکوبمش با ی سیبزمینی آبپز و آبلیمو میریزم داخلش
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.