۹ پاسخ

قبل دو سالگی تا ۸کلمه باید خرف بزنن استرس نگیر

دختر من الان همه ی کلمات که میگم تکرار میکنه کلی کلمه یاد گرفته دارم جمله باهاش کار میکنم
باید خیلی زیاد باهاش حرف بزنی هرکاری میکنی براش توضیح بده اسم همه چیو براش تکرار کن سعی کن کمتر تلویزیون ببینه چون تو حرف زدن تنبل میشه

عزیزم بیشتر سعی کن باهاش حرف بزنی و شعر بخونی حتی شده از خودت شعر در بیاری.بعد اینکه مثلا گریه می‌کنه بگو مامان گریه می‌کنی ک من متوجه نمیشم چی میخوای و باید حرف بزنی و اون چیزی ک میخواد رو شما چندبار تکرار براش و اگ تکرار کرد حتی نامفهوم تشویقش کن تا یاد بگیره

کلا هر بچه ای یه مدله دختر من کلمه زیاده میگه ولی هنوز مستقل راه نمیره
من میگم در دو سالگی همه مثل هم میشن

پسر منم😑😕

وپسر منم

دختر منم چندتا کلمه یاد گرفته بود ولی هر چیو فقط یه هفته تکرار میکنه الان ماما و بابا هم نمیگه

دختر منم همینه اصلا حرف نمیزنه فقط اشاره می‌کنه☹️☹️

پسرمنم فقط میگه ماما.بابا

سوال های مرتبط

مامان نرگس🐥حاج‌علی🐣 مامان نرگس🐥حاج‌علی🐣 ۲ سالگی
من کم کم دارم نگران نرگس میشم، نمیدونم تاثیر گهواره اس یا واقعا حق دارم😶
نرگس این کلمات رو با معنیشون‌ بلده و جایی که لازم باشه استفاده میکنه👇🏻
اَم(به معنی خوراکی)
دادا(به معنی درآوردن لباس یا جوراب یا...)
بگیر
میو(هر حیوونی)
اَلو(گوشی تلفن)
شمارش عدد یک و دو‌
دادا(به معنی داداش)
بده
یا علی هم وقتی بلند میشه میگه


حالا این کلمات رو بلده بگه اما استفاده نمیکنه، مثلا هیچوقت به باباش نمیگه بابا، ولی میدونه کی باباشه، و وقتی بهش میگیم بگو بابا، واضح میگه، یا حتی وقتی میگیم بابا کو بهش اشاره میکنه...حالا اون کلمات 👇🏻
بابا
دایی
دَدَر(به معنی بیرون)
این چیه؟
آب
نه
پوپو (پوشک)

نمیدونم حس میکنم عقبه😓
اینجا بعضی بچه ها خیلی از نرگس جلوترن، میترسم واقعا این کم صحبت کردنش مشکلی داشته باشه!
به نظرتون با دکترش صحبت کنم ببرمش کاردرمانی؟! یا بهش فشار نیارم؟!
راستی مامان هم اصلاااا نمیگه به حق علی😒
وقتی بهش میگم فلان کلمه رو بگو قشنگ دقت میکنه به لب آدم و تلاش میکنه بگه ولی بعضی وقتا میتونه بعضی وقتا نمیتونه....
بقیه چیزاش طبیعیه، راه رفتنش خیلی زود بود حتی(ده ماه و نیم مستقل راه رفت)، بازی فکری میخرم براش سریع یاد میگیره و انجام میده و....
فقط همین حرف زدنش برام معضل شده و نگرانم🤕