۴ پاسخ

اول قلم‌ها رو خوب بشور بعد بذار تو قابلمه تا جایی ک آب روی قلم ها باشه،بعد ک یکم جوش اومد ی کف سیاه رنگی روی آب هست اونو کلا جمع کن با ی قاشق و بیرون بریز(باعث بوی بد عصاره همین هست)بعد برگ بو،دارچین،سیر و پیاز و خیلی کم زردچوبه اضافه کن بذار ۲۴ ساعت با شعله ملایم باشه،بعد شعله رو خاموش کن روغنی ک روی آب قلم هست رو با ی قاشق و با حوصله جدا کن ،بعد آب قلم رو صاف کن(برگ بو و سیر و پیاز...)و مغز قلم هم در بیار و بریز داخل میکسر بعد دوباره ب آب قلم اضافه کن و بریز داخل ی ظرفی بذار ۷ الی ۸ ساعت بمونه تو یخچال بعد بیرون بیار و برش بزن و بذار داخل فریز...

قلم من یادمه مامانم میزاشت شب تا صبح روی گاز با شعله کم.بیست دقه ک خیلی کمه

چند ماهگی میشه آب قلم داد؟

اینو یکی از مامانا گذاشته بود منم اسکرین گرفتم درست کنم

تصویر

سوال های مرتبط

مامان آقا هیرمان مامان آقا هیرمان ۱۰ ماهگی
مامان مامان کوچولو 🥹 مامان مامان کوچولو 🥹 ۷ ماهگی
مامان 🩵آریشاه🩵 مامان 🩵آریشاه🩵 ۷ ماهگی
مامان مانیار👶 مامان مانیار👶 ۱۱ ماهگی