۴ پاسخ

عزیزم میای تلگرام لطفا

قربونت برم‌

دقیقا👌عین من که الان پام توآتل گچی هست تابالای زانو دیشب که بیمارستان بودم گریه میکردم میگفتم خدایا بچمو چیکار کنم😔😔

چه متن قشنگی
و چه عکس قشنگ تری

سوال های مرتبط

مامان 👶🏻آراد🫀 مامان 👶🏻آراد🫀 ۲ سالگی
‼️۱۰ تا نکته مهم در مورد مادر شدن که بهتره از قبل بدونی

پارت اول🌱
دو تا خط نمیتونم بنویسم از بس گیر میده🙄


۱-غرایز مادری واقعی اند ولی همیشه جواب نمیدن!
اون حسی که میگن "مادر خودش میدونه"همیشه کار نمیکنه،گاهی لازمه اشتباه کنی،تجربه کنی تا یاد بگیری.

۲-احساس گناه،یه مهمون همیشگیه!
هر تصمیمی بگیری یجا حس میکنی کم گذاشتی!باید باهاش کنار بیای و بپذیری که مادر ایده‌آل وجود خارجی نداره.

۳-آرزوی هر بچه ای داشتن یه مادر شاده،نه یه مادر فدا شده!
اگه خودت رو نابود کنی که همه چی رو به بی نقص ترین شکل براشون فراهم کنی فقط یه مادر عصبی و بی حوصله تحویلشون دادی.همیشه هم یه چیزی کمه!

۴-درسته که بچه بزرگ کردن پول میخواد ولی عشق مهم تره!
اسباب بازی گرون،لباس مارکدار،جشن تولد آنچنانی ...هیچکدوم جای وقت،بازی و توجه رو نمیگیره!

۵-همه قراره نظر بدن ولی تمرین کن خودت تصمیم بگیری!
مامان بزرگ،خاله،دوست،غریبه توی خیابون...همه راهکار دارن!ولی تویی که باید ببینی چی برای بچه ت جواب میده و بیفت دنبال جواب ویژه فرزند خودت!
مامان 👶🏻آراد🫀 مامان 👶🏻آراد🫀 ۲ سالگی
‼️۱۰ تا نکته مهم در مورد مادر شدن که بهتره از قبل بدونی

پارت دوم👩🏻‍🍼

۶-بچه داشتن شکل رابطه زناشویی رو تغییر میده!
نه خوب تر میکنه و نه بدتر،فقط فرق میکنه!اصلا یه چیز دیگه میشه و باید برای صمیمیت دوباره وقت بزارید،چون خود به خود بر نمیگرده.

۷-خودت رو با فیلتر های اینستاگرام مقایسه نکن!
میدونم که دیدن عکس بچه های مرتب و خوشگل و تمیز تو اینستا استرس زاست اما خوبه بدونین پشت هر عکس یه چالشه و پشت هر بچه مرتب یه خونه ترکیده!شبکه های اجتماعی واقعیت نیستن اونارو ملاک خودت قرار نده!

۸-مادری ‌کردن شغل ۲۴ ساعته ست.بدون مرخصی!
نه میتونی استعفا بدی،نه روز تعطیل داری همیشه توی پس زمینه ذهنت،حتی وقتی خوابی بچه حضور داره.پس لطفا قبل از بچه دار شدن آموزش ببین و برنامه ریزی کن

۹-کسی که میگه"(بزار گریه کنه)"یا "(خودش آروم میشه)"یا بچه نداره یا فرزند پروری بلد نیست.
کودک به آغوش احتیاج داره بغل کردن لوسش نمیکنه بلکه بهش امنیت میده.همه ما به بغل احتیاج داریم....

۱۰-گاهی دلت برای زندگی قبل از مادر شدنت تنگ میشه
و این کاملا طبیعیه!

نکته بعدی رو تو بگو ...
مامان دلسا 🤎🧸 مامان دلسا 🤎🧸 هفته چهاردهم بارداری
مادری، قصه‌ای نیست که تو کتاب‌ها نوشته باشن،
مادری، اسم توئه وقتی با چشمای خسته،
دنبال جوراب کوچولوی بچه‌ات لای مبل می‌گردی…
وقتی برای یه استکان چایِ داغ، باید با زمین و زمان بجنگی…
وقتی حتی آرزوی شونه‌ کشیدن، یه آرزوی لوکس می‌شه.
من مادر شدم،
نه با شعر و قاب‌های اینستاگرامی،
با موهای چرب،با چشمای پف‌کرده،
با بغضی که گاهی وسط ظرف شستن می‌ترکید🙃
من مادر شدم،
وقتی تلویزیون، نقش پرستار گرفت تا من فقط یه دوش بگیرم
فقط یه لباس تمیز بپوشم،فقط خودمو، یک‌ذره، تو آینه یادم بیاد.
خیلی روزا داد زدم،
نه چون بچم بد بود، چون دیگه نای خوب بودن نداشتم…
خیلی روزا خودمو قایم کردم، نه چون بچمو نمی‌خواستم،
چون یه لحظه خودمو می‌خواستم…
من با پنیک، با عذاب وجدان،
با هزار «باید» و «نباید» زندگی کردم،
خیلی کارا نکردم، اما توی هیچ‌کدومش،
خودمو گم نکردم.
به این کارای بد یاخوبم افتخار نمی‌کنم،اما ازشون خجالت هم نمی‌کشم.
چون با همین لحظه‌های سخت،من مادر شدم…
و حالا که دلسای نازمو نگاه میکنم
می‌بینم که داره بزرگ و بزرگ تر می‌شه
با مادری که هر روز
از نو بلند شده،از نو جنگیده،از نو نفس کشیده.
و این یعنی قهرمان بودن...
مامان نفس ملوسک💛 مامان نفس ملوسک💛 ۱ سالگی
به وقت ۹ صبح ازادی گهواره ۳۱فروردین


دختر نازنینم، نفسِ من،

امروز روز توئه، روزِ یه فرشته‌ی کوچولوی دوست‌داشتنی که دنیای من رو روشن کرده. هر روز کنار تو، یه جشنِ بزرگه، اما امروز به خاطر «روز دختر»، دلم خواست بیشتر از همیشه بهت بگم که چقدر دوستت دارم.

تو من رو به آدم دیگه‌ای تبدیل کردی. یادم دادی معنیِ واقعیِ خنده، آرامش و عشق رو. هر بار که لبخند می‌زنی، هر بار که دستای کوچولوت رو دور گردنم حلقه می‌کنی، انگار تمامِ خستگی‌های دنیا از تنم می‌ره. تو خودِ زندگی هستی، نفسِ من.

دخترم، شاید الان معنیِ روز دختر رو ندونی، اما روزی بزرگ می‌شی و می‌فهمی «دختر بودن» یعنی چی. یادت باشه که تو قوی، باارزش و بی‌نهایت دوست‌داشتنی هستی. من همیشه کنارتم تا تو رو اون‌طوری که هستی، دوست داشته باشی و به خودت افتخار کنی.

اگر روزی احساس تنهایی کردی یا دلت گرفت، یادت باشه من همیشه اینجام. تو دلیلِ لبخندهای بی‌دلیلِ منی، دلیلِ قوی بودنِ منی.

روزت مبارک، نورِ چشمم. امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشی و دنیای قشنگت پر از عشق باشه.

با تمامِ عشقِ دنیا به دختر توت فرنگی من🍓🍓🍓



...
نفس اینقدر عاشق و دیوونه توت فرنگیه باباش با ذوق میگقت بزرگ شد اسمشو تو گوشیم توت فرنگیم 🍓 سیو میکنم😍😍🥹🥹🥹😘💫💫
و من میمیرم برای این ذوقش بخاطر دختر داشتنتش💛🌹



پوشک
فرزند پروری
واکسن تب پاراکید
ویروس فرزند نوپا ‌ سحرخیز
مامان ماهورا🐣 مامان ماهورا🐣 ۱۷ ماهگی
مامان حلماخانم🍒 مامان حلماخانم🍒 ۱ سالگی
مگه میشه که هر روز و هر شب برنامه منظم داشت با وجود بچه ها
امروز حلما از وقتی بیدار شد تمام مدت گریه و غر میزد و نا آرام بود به خاطر چهارتا دندونش که یه دفه باهم دارن درمیان
یک لحظه از بغلم جدا نمیشد میرفتم دسشویی گریه گریه داد و فریاد تا بیام بیرون ..
این تجربیات رو همه ما مادرا درک میکنیم و حتما شماهم میگید اتفاقا منم امروزم اینطور گذشت با بچه ام
ولی وقتی کسی از بیرون نگاه میکنه و آدم رو قضاوت میکنه اونم نه هر کسی مادر خودم باشه واقعا خستگی آدم چند برابر میشه
حرف زدیم و متوجه شد که هنوز شام نذاشتم کلی حرف زد به من که تو همیشه میزاری ساعت ۸ شب شام میپزی شام رو باید از ساعت ۴ بپزی الان هیچی آماده نمیشه ..نمیدونم همیشه کارت همینه آره بچه داری ولی باید راهشو یاد بگیری چجوری با بچه غذا بپزی و خونه داری کنی!!
یه نفس آروم کشیدم گفتم مادر من همیشه که اینطور نمیشه امروز اینطور گذشت یه چیزی میپزم بدون شام نمیمونیم نگران نباش
باز هی حرف خودشو زد و ادامه داد منم سکوت کردم تا خداحافظی..
جالبه که همسر من اصلا سخت نمیگیره توی شام چون میدونه حلما گاهی روزا اصلا همراهی نمیکنه نهایت یا یه شام سبک میخوریم یا از بیرون میگیریم ..چون این اتفاق هر روز نمیفته
این رو گفتم چون واقعا نیاز داشتم با کسی درد و دل کنم ولی نمیشه به هر کسی بگم ..
دلم گرفت حقیقتا مادر من هیج خبری نداره از اینکه امروز حلما چقدر از من انرژی گرفت از اینکه امروز من ساعت ۲ تونستم صبحونه و ناهار باهم بخورم ، از اینکه تمام سر و صورت خودشو و منو ماستی کرد و بعدش با جیغ و داد اونو تمیز کردم ..
خدایا شکرت الحمدلله کاش یکمی مادرا رو درک کنند ما نیاز به نصحیت و راهنمایی نداریم همیشه گاهی نیاز به دیده شون و درک شدن داریم (((: